רגישות בשיניים אחרי הלבנה: מה צריך לעשות כדי להפיג את תחושת האי נעימות?

כולנו רוצים להיות יפים ומושכים, אסתטיים ונקיים. רובינו גם מקפידים על מראה חיצוני נאה ועושים לא מעט בשבילו, ומעבר ללבוש יפה, לשמירה על הגזרה ולניקיון בסיסי, יש אפשרות לעשות טיפולים שונים כמו הלבנת שיניים

למה בכלל רוצים לעשות הלבנה, בין אם היא הלבנת שיניים מהירה או שלא? בגלל שהשיניים נמצאות בפנים והפנים שלנו הן כרטיס הביקור שלנו. כל חיוך הן נחשפות ומה לעשות, השנים עושות את שלהן, נטייה גנטית גם לה יש חלק בשיניים צהובות ולא נקיות, עישון, אלכוהול, צבע מאכל שמצטבר עם הזמן ועוד שלל סיבות. אבל מה קורה אחרי ההלבנה? מה עושים במקרה ויש רגישות בשיניים אחרי הלבנה?

הלבנת שיניים – מה זה בכלל?

הלבנת שיניים היא טרנד לוהט, כי אין כמו חיוך הוליוודי כשנפגשים עם אנשים. יש שיטות שונות להלבנה כמו הלבנה בלייזר, הלבנה באמצעות חומרים שונים ועם אמצעים שונים ששמים על השן בשביל להלבין אותה. יש הבדל בין הלבנה ובין הבהרת שיניים ויש אנשים רבים שמתבלבלים בין שתי האופציות הללו. יש מגוון רחב של טיפולי שיניים כאלו וצריך להכיר את האפשרויות לפני שמקבלים את ההחלטה. הלבנת שיניים היא לא רק למבוגרים אלא יש גם הלבנת שיניים לילדים (ההמלצה היא מגיל 17)  במידה ויש צורך, והיום זה מהיר מאי פעם ואפשר מהר מאוד ליהנות מהמראה החדש. 

ממה נגרמת רגישות בשיניים אחרי הלבנה?

רגישות בשיניים אחרי הלבנה יכולה להיגרם מסיבות שונות. קודם כל, צריך לזכור שמדובר על חומר עם ריכוז של חמצן קרבמיד וכשעושים שימוש בחומר עם ריכוז גבוה, יכול להיגרם גירוי לרקמות החניכיים. בנוסף, יש משטחים שמחזיקים את החומרים הללו ומצמידים אותם לשן, ככה שגם הם יכולים לגרום לרגישות אם הם לא יושבים כמו שצריך. 

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

הלבנת שיניים אצל רופא מומחה

ישנו גם עצב השן שגם הוא יכול להיות מקור לגירוי ורגישות. גם ספיגה של שורש השן יכולה לגרום לרגישות וחומרים משקמים דנטליים גם הם יכולים לגרום לרגישות הזו. השאלה היא כאמור מה עושים, איך מקלים על מי שסובל מרגישות לאחר ההלבנה.

איך מצמצמים כאב שהוא תוצאת רגישות בשיניים אחרי הלבנה?

הלבנת שיניים יכולה אם כן להיות כרוכה ברגישות בשיניים לאחריה אבל יש כמה דרכים לעשות את זה ככה שהרגישות תהיה מינימלית. קודם כל, שימוש בריכוז נמוך יותר של מוצר ההלבנה יגרום בהכרח לפחות רגישות.

בנוסף, חומרי ג’ל או משחות שיניים מיוחדות, יכולות גם הן להפחית את רגישות השיניים אחרי ההלבנה. כדאי גם להקטין את התדירות בין טיפולי ההלבנה במידה ויש נטייה לרגישות כזו וגם לצמצם את משך הזמן שמשטחי ההלבנה ממוקמים על השיניים. 

חשוב לדעת שישנם היום גם אמצעי הלבנה ביתיים ואחת הרעות החולות הן שימוש מוגזם בהם. עדיף כמובן לתת לאיש מקצוע לעשות את העבודה וחשוב שזה יהיה איש מקצוע עם ניסיון רב בתחום.

הלבנת שיניים זה רק עם המומחים של דנטל אונליין!

אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף על הלבנת שיניים כמו גם על מגוון טיפולי שיניים, אנחנו בדנטל און ליין נשמח לסייע לכם. נספק לכם מידע מקצועי רב ונאפשר לכם לקבל ייעוץ מרופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון רב.

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות