מה עושים בטיפול שורש?

קיבלתם את הבשורה שעליכם לבצע טיפול שורש? מדובר בהליך שהוא לא נעים בכלל. אבל האמת היא, שהכאבים שאתם חווים ברגעים אלו, גרועים בהרבה מהטיפול עצמו. יתרה מכך, הם יהיו גרועים יותר אם תזנחו אותם, לכן חשוב לטפל במקרה הזה כמה שיותר מהר! גם לבריאות וגם בשביל הכיס שלכם. אבל מה עושים בטיפול שורש? איך נערכים אליו ומה קורה מיד אחריו? והאם יש כאבים אחרי טיפול שורש? כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר “מה עושים בטיפול שורש”?

למה בכלל אנחנו עושים טיפול שורש?

מדוע אנחנו בכלל צריכים לבצע טיפול שורש בשן? יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  • במקרים פחות סבירים, ייתכן שמדובר בכלל בחבלה שקרתה לשן שלכם, לכן, אם חוויתם לאחרונה חבלה בשן (או אפילו לפני מספר שבועות), אנו ממליצים בחום להיות במעקב על אותה שן.
  • ברוב המקרים, צריך לבצע טיפול שורש בגלל דלקת שהתפתחה לכם בחלק הפנימי של השן (מוך השן). כיצד זה קרה? בעקבות התפתחות של עששת במוך השן (החלק הפנימי של השן). מדובר במחלה זיהומית, תוצאה של “מסיבת חיידקים” על השיניים שלנו.

    אגב, זה מזכיר לנו כמה חשוב לשמור על השיניים שלנו, שזה כולל ניקיון כולל שלהם, צחצוח שיניים, טיפולי שיננית ועוד.
מה עושים בטיפול שורש
מה עושים בטיפול שורש?

מה עושים בטיפול שורש – מא’ ועד ת’

עוד לפני טיפול השורש, תצטרכו לבצע צילום של השן החשודה. לרופא השיניים חשוב לדעת מהי חומרת הדלקת וכיצד הוא צריך להיערך לטיפול בהתאם (סינוסים, סיבי עצבים וכו’). 

הרופא (עוד לפני הטיפול הראשוני) יעניק לכם משככי כאבים במרשם או ימליץ על משכך כאבים אחר שיקל עליכם.

לפני הטיפול המיוחל, הרופא יצטרך לבדוק בעצמו את השן, כשזה כולל את העמידות של השן לקור, נגיעות קטנות בשן (קצת מעצבן, יודעים, אבל זה הכרחי לחלוטין).

הגענו לעיקר! ועכשיו נדבר מה עושים בטיפול שורש. ראשית כל, ברוב המוחלט של המקרים הרופא יבצע באיזור השן הרדמה מקומית (לעיתים ללא הרדמה, תלוי בהמון דברים וסיבות שונות). 

  • שלב ראשון: הפרדת השן – רופא השיניים יניח “מסגרת גומי” על השן המטופלת, כך שהיא תהיה בודדת והחומרים לא יגיעו לשאר חלל הפה/בליעה.
  • שלב שני: יוצרים את הפתח – הרופא יגיע עד למוך השן.
  • שלב שלישי: ניקיון – ביצוע ניקיון כללי, יסודי ומקיף לאזור בעזרת מכשירים שונים ושטיפה של תעלות השורש.
  • שלב רביעי: סוגרים ואוטמים – בעזרת חומר (דומה קצת לגומי) הוא אוטם את תעלת השורש.
  • שלב חמישי: שחזור זמני – לקראת הסיום, הרופא יניח שחזור זמני על כותרת השן

סיכום

כמה זמן טיפול שורש כזה עלול לקחת? הכל תלוי בחומרת הדלקת, ישנם מקרים שזה עלול לקחת כשעה או שעתיים, ומקרים אחרים תצטרכו טיפול נוסף על מנת שהרופא יצליח לנקות בהצלחה את הדלקת שנמצאת במוך השן שלכם.

יהיה עליכם לחזור לרופא השיניים כשבועיים עד חודש לאחר הטיפול על מנת שהוא יניח שחזור קבוע. ועוד לפני שתספיקו לשאול, יופיעו כאבים לאחר טיפול שורש, אנו ממליצים בחום לרכוש משככי כאבים שיוכלו להקל לכם על הכאב. כמובן שתוכלו לקבל משככי כאבים רציניים בעזרת מרשם רופא, אבל זה רק למיטבי לכת.

טיפולי שיניים זה לא עניין זול, אז אם שאלתם כמה עולה טיפול שורש, המחירים נעים בין 500 ש”ח עד ל-1,500 ש”ח. תלוי ברופא, במקרה של השן ועד כמה המצב חמור. שימו לב, המחיר הזה לא כולל את הכתר או את מבנה שצריך לעשות לאחר הטיפול.

רוצים להתייעץ עם רופא שיניים מומחה? היכנסו עכשיו לעמוד צור קשר והשאירו את הפרטים

מאמרים מומלצים באותו נושא

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות