מה זה טיפול שורש בשן: המידע החשוב ביותר שצריך לדעת

אין מי שההורים שלו לא הציקו לו כשהוא היה ילד עם ממתקים ועם הנזק שהם גורמים לשיניים וכמובן עם הקפדה על צחצוח שיניים. והאמת היא שההורים שלנו צודקים כמו שזה נראה, וגם אנחנו נעביר לילדים שלנו את אותן הדברים (וסביר להניח שנתקשה גם אנחנו להצליח) מי שעובר טיפול שורש בשן מבין בדיוק למה היה כדאי לשמור על השיניים לאורך השנים וזה עוד בלי לדבר על מחיר של טיפול שורש. טיפולי שיניים בכלל וטיפול שורש בפרט לא נעימים אם כי בשיטות של היום זה הרבה פחות נורא ממה שזה נשמע. אז מה זה טיפול שורש בשן?

מה זה טיפול שורש בשן ולמה צריך אותו?

אם יש לכם כאב בשן בינה שלא עוזב אתכם, יכול מאוד להיות שאתם צריכים טיפול שורש כירורגי וזה תלוי כמובן מה המצב ספציפית אצלכם. טיפול שורש מתבצע כאשר ישנה דלקת בלתי הפיכה כמו גם נמק ברקמת מוך השן, וזה קורה בגלל עששת שמתקדמת עם השנים מהכותרת של השן לעבר רקמת מוך השן. ישנן חיידקים שחיים לנו על השיניים וכשאנחנו לא שומרים עליהן הם גדלים ומשגשגים ועם הזמן הם גורמים לפירוק של השן. זו הסיבה שבהתחלת הדרך צריך סתימה או עקירה וכשהמצב נהיה חמור ומגיע לשורש השן, צריך כבר טיפול הרבה יותר מתקדם.

כיצד מתבצע טיפול שורש בשן?

אז מה עושים בטיפול שורש? פותחים, מנקים וסוגרים. ובהרחבה – קודם כל עושים צילום על מנת לאבחן שאכן צריך לעשות טיפול שורש. כשכבר מחליטים שכן, עושים הרדמה מקומית על מנת שהמטופל לא ירגיש את הטיפול. כשההרדמה המקומית עובדת, מביאים את כותרת השן למצב שיהיה בה פתח – החלק הנראה שלה, ומגיעים עם מכשירים אל רקמת מוך השן ומנקים את הדלקת ואת כל האזור. 

אחרי שמסירים את הדלקת שיש ברקמות השן עושים שימוש בחומר דמוי גומי על מנת לאטום ומניחים בכותרת השן, שחזור שיהיה זמני על גבי הטיפול עצמו. רק לאחר שבועיים או שלושה עושים את שחזור שהינו קבוע אצל הרופא שידאג לשיקום השן. לא תמיד אפשר לעשות את כל הטיפול בפעם אחת בגלל הפרשות מוגלתיות וסיבות אחרות ואז צריך להגיע יותר מפעם אחת ולהשלים את הטיפול.

איך מתכוננים לטיפול?

לגבי כמה עולה טיפול שורש ומבנה, את זה צריך לבדוק מול הרופא המטפל או בקופת החולים בה מטופלים. בנוגע לשאר ההכנות, אין הרבה מה לעשות. אפשר כעיקרון לאכול כרגיל אבל מי שסובל מריפלוקס, כדאי שיימנע מאכילה כמה שעות לפני הטיפול מכיוון שהטיפול הוא בשכיבה כידוע ועם מכשירים בפה, מה שיכול לגרום לגירוי להקאה וזה כבר קצת מסוכן.

מי שסובל מכאבים לפני הטיפול, יקבל אנטיביוטיקה עד שהוא יבצע את הטיפול. חשוב לזכור שזה לא טיפול כואב כשההרדמה עובדת ולכן אין מה להילחץ, אפשר להגיע רגועים. 

מגזין דנטל אונליין: כל המידע במקום אחד!

אם אתם צריכים לעבור טיפול שורש ואתם חוששים ממנו, לא יודעים למה לצפות ורוצים לקבל מידע עדכני כמו גם למצוא את רופא השיניים האידיאלי לטיפול הזה, אצלנו בדנטל און ליין תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים. נשמח לסייע לכם ולהציע לכם את המומחים בתחום.

צרו קשר עוד היום וקבלו את כל המידע שאתם צריכים!

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות