דלקת בשן אחרי טיפול שורש – האם זה לגיטימי?

אם עברתם לאחרונה טיפול שורש, או שאתם חוששים מפני טיפול צפוי שכזה, המאמר הבא העוסק בנושא הכאוב, דלקת בשן אחרי טיפול שורש, עשוי לעניין אתכם. ננסה לסכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להבין אם מה שאתם חשים כרגע הוא בטווח הנורמה או דורש ביקור אצל רופא השיניים והאם יש מקום לדאגה כאשר השן כואבת לאחר טיפול שורש.

לפני שננסה לענות על השאלה החשובה לגבי החשש למקרה של דלקת בשן אחרי טיפול שורש, ננסה לענות על השאלה מה זה טיפול שורש. טיפול שורש הוא שם להליך בו נעשה ניקוי שיניים בשורש השן. בשורש השן נמצאת הליבה המורכבת מעצבים, כלי דם ורקמת חיבור.

 וכאשר מתפתח ריקבון במקום זה, עלולה להתפתח דלקת אשר חייבת להיות מטופלת. במהלך הטיפול, ינקה רופא השיניים את התעלות, ירחיב אותן ויחסום אותן לבסוף. מכיוון שטיפול זה הינו מורכב ומצריך ניסיון ומקצועיות, חפשו את הרופא הטוב ביותר הקיים ושאלו אותו שאלות על הפרוצדורה, ולא רק כדי להתעניין בשאלה לגבי מחיר של טיפול שורש.

כמה זמן נמשך הכאב? 

כאב קל הוא נורמלי ושכיח לאחר טיפולי שיניים בכלל ובפרט טיפול שורש. סביר להניח שאי נוחות זו תחלוף במהרה, ועד שהיא עוברת, ניתן ומומלץ לקחת משככי כאבים, כדוגמת אקמול או תרופה אחרת שאתם רגילים אליה. ישנן מספר סיבות לכך שאתם עלולים לחוות כאב מסוים למרות שעצב השן הוסר במהלך טיפול שורש כירורגי.

ראשית, העצבים הנמצאים מסביב, ברצועות וברקמות הסמוכות עלולים להיות נפוחים או דלקתיים, מה שעלול לגרום לאי נוחות וכאב. ובנוסף, טיפול שורש מצריך שימוש במכשירים חדים לניקוי תעלת השורש, כך שייתכן שתהליך זה יגרום לטראומה קלה ולפגיעה ברקמה הסמוכה. אז אם יש לכם כאב קל במשך מספר ימים, אל תלחצו. זה נורמלי, והשן שאמורה להרגיש נטולת כאבים תשוקם במהרה לאחר החלמה מלאה.

האם יש ממה לחשוש מפני דלקת בשן?

כאב חמור או ממושך הנמשך מעל לשבוע עד שבועיים לאחר הטיפול, כבר אינו נחשב בגדר הנורמה. העובדה שיש לכם כאבים עזים וחדים בשן, עלולה להצביע על דלקת בשן אחרי טיפול שורש.

 בנוסף, דלקת בשן אחרי טיפול שורש עלולה להתבטא בנפיחות וכן חום מקומי, חום גבוה והפרשות מוגלה באזור הטיפול לאחר טיפול שורש.

 מצב זה יכול לקרות אם בשן היו סדקים או סוגי נזקים אחרים שלא הבחינו בהם או כאשר השורש לא נוקה כראוי. במקרה זה ישנו הכרח לחזור לרופא השיניים, אשר יוכל להציע טיפול מסייע ומשקם, וסביר להניח גם אנטיביוטיקה וטיפולים נוספים המבוצעים במרפאת השיניים.  

האם אפשר למנוע דלקת בשן אחרי טיפול שורש?

לא תמיד ניתן למנוע דלקת לאחר טיפול שורש, מכיוון שהדבר תלוי במקצועיות הרופא. כן ניתן לנסות למנוע את הצורך בטיפול שורש נוסף על ידי: שמירה על ניקיון השיניים, לא לאכול יותר מדי מזון מתוק, במידה ואתם מעשנים-לנסות להפסיק, ולטפל באופן יומיומי בניקיון השיניים.

הפעולה הראשונה, אם כך שכדאי לעשות, כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר ולמנוע נזקים וכאבים עתידיים, הוא לקבוע עוד היום פגישת ייעוץ עם אחד מרופאי השיניים שלנו. 

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות