טיפול שורש כירורגי: כיצד התהליך מתבצע?

טיפול שורש כירורגי הוא אחד הטיפולים הרפואיים שיש להם תדמית נוקשה ומרתיעה. כתוצאה ממיתוסים שונים על טיפול שורש וחרדות המתגבשות סביבו, אנשים רבים נמנעים מלקבוע תור לרופא ולטפל בבעיה פעם אחת ולתמיד. הם סובלים מכאבים, חוסר נוחות ובעיות דנטליות שונות, שלמעשה יכולות להיפתר בקלות, עם טיפול שורש אצל רופא מומחה.

החשיבות של ביצוע טיפול שורש בזמן

טיפול שורש כירורגי אסור לדחות. אם כבר הגעתם למצב שאתם זקוקים לביצוע טיפולי שיניים שונים ובפרט טיפול שורש, חשוב שתפנו לביצוע טיפול שורש אצל רופא מומחה בהקדם. אנשים רבים נמנעים מביקורים אצל רופא השיניים בשל חרדות וחששות מהטיפול כשלמעשה, כל דחיה של טיפולי שיניים מחמירה את הבעיה. בסופו של דבר לא היה מנוס מלטפל בשיניים ואז עלולים לגלות כי הטיפול כואב, ארוך, מורכב ויקר יותר – מצב שהיה אפשר למנוע בקלות עם טיפול שורש אצל רופא מומחה, ברגע שמופיעה הבעיה.

איך אפשר למנוע טיפול שורש כירורגי?

בחלק מהמקרים, אין ברירה אלא לבצע טיפול שורש בשן. למשל, אם השיניים חלשות מטבען בשל גורמים גנטיים, או אם הפה, הלסת והשיניים נפצעו וטיפול השורש הוא חלק מתוכנית הטיפול. אולם בהרבה מקרים אפשר להימנע מטיפולי שיניים מורכבים על-ידי ביקור קבוע אצל רופא השיניים כמה פעמים בשנה. כך תוכלו לאתר בעיות מבעוד מועד ולטפל בהן בקלות לפני שהן מסתבכות.

מה עושים בטיפול שורש?

בדרך כלל, טיפול שורש כירורגי נחלק לכמה שלבים קבועים:

  1. צילום רנטגן המאפשר לאתר את הבעיה ואת מיקום השיניים שיש לטפל בהן
  2. הרדמה מקומית של אזור הפה
  3. בידוד השן המטופלת
  4. פתיחה של כותרת השן, במטרה להגיע לחלקה הפנימי – מוך השן
  5. ניקוי מוך השן מעששת עם חומרי ניקוי ושטיפה
  6. סילוק מוך השן, רקמות פגועות, נמקים ועוד
  7. אטימת תעלות השורש עם חומר דמוי גומי
  8. הנחת שחזור שן זמני על כותרת השן
  9. לאחר החלמה מלאה, ניתן להניח שחזור קבוע.

כמה עולה טיפול שורש כירורגי?

מחיר של טיפול שורש אינו קבוע ומשתנה בהתאם לרופא, רמות התמחור שלו, דחיפות ומורכבות הטיפול וכדומה. בנוסף, מחיר של טיפול שורש תלוי אם הרופא עובד בהסדר עם ביטוחי קופות החולים, ביטוחים פרטיים וכדומה. בכל מקרה, טיפול שורש אצל רופא מומחה, אמין, אדיב ומקצועי, הוא השקעה משתלמת על-מנת להחזיר לעצמכם את איכות החיים וליהנות מפה בריא והתנהלות ללא כאבים ומחלות דנטליות. אם אתם סובלים מחרדות סביב הטיפול, מומלץ לבצע טיפול שורש אצל רופא מומחה הידוע בגישה המרגיעה והסבלנית שלו ובמקרה כזה, גם אם המחיר גבוה יחסית, השקט הנפשי שלכם הוא העיקר.

טיפולי שורש עושים רק דרך מגזין דנטל אונליין

הכירו את דנטל אונליין, האתר המוביל בישראל למציאת רופאי שיניים מומחים. באתר תמצאו שפע של מידע הנוגע לנושא של טיפול שורש כירורגי וטיפולי שיניים נוספים ובנוסף, תוכלו לקבוע טיפול שורש אצל רופא מומחה, בכל מקום בארץ. למשל, טיפול שורש במרכז, בדרום או בצפון, בהתאם למיקום שאליו הכי נוח לכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות