גשר ליישור שיניים: המדריך שיעשה לכם קצת סדר

בלא מעט מאמרים אחרים שלנו, דיברנו על סוגים שונים של טיפולי שיניים ועוד. ועכשיו יש לנו את ההזדמנות לעסוק באחד מהתחומים המסקרנים והפופולרים שיש: גשר ליישור שיניים. אם עד לפני כמה עשורים היה מדובר בהליך יחסית פרימיטיבי שהיה מיועד לנוער בלבד, כיום התעשייה הזאת כל כך צמחה, שיש מנעד רחב של פתרונות עבור כך, גם לאנשים שאינם בני נוער.

ריכזנו עבורכם מספר עובדות מעניינות שיוכלו להעניק לכם את כל המידע החשוב על גשר ליישור שיניים: ביניהם, לאילו גילים הוא מתאים, כמה זמן עורך הטיפול הכולל שלו, האם קיים גשר שהוא יותר אסתטי? ולא פחות, כמה ההליך הזה עלול לעלות (רמז: לא מעט).

גשר ליישור שיניים – כבר מזמן לא לבני נוער בלבד

גשר בשיניים כבר מספר שנים אינו מושג זר, כיום, לאנשים מבוגרים, מעל גיל 20, רוצים לדאוג לנראות של השיניים שלהם, מעבר לעובדה שהרבה יותר נחמד להסתובב עם שיניים ישרות, מדובר גם על הבריאות שלהן (לפחות בחלק מהמקרים). אנו סבורים שבעקבות המהפכה שחלה בשנים האחרונות בתחום, אנו עדים גם למבוגרים שרוצים לבצע טיפול שכזה.

על אילו טיפולים מדובר? כיום, ניתן לעשות גשר שקוף בשיניים, נכון, שבחלק מהמקרים רופא השיניים יהיה מחויב לבצע את השיטה הקלאסית על השיניים שלכם (עם הקוביות). אבל היום, בעזרת אותו גשר שקוף, שהוא כמעט בלתי נראה, ניתן לאכול (טוב, לפחות כמעט) הכל. ככה שמדד “הבושה” יורד, ויש לכם בתוך כמה חודשים שיניים ישרות. וכמה זמן הליך שכזה אורך? התשובות בפסקה הבאה.

כמה זמן אורך טיפול של גשר ליישור שיניים?

אופן הטיפול מותאם כמובן למצב השיניים של המטופל, היה והמטופל נמצא רק עם ריווח קטנטן בשיניים? הוא ככל הנראה יצטרך לסוג מסוים של טיפול שהוא מאוד קצר, ואילו אם מדובר במצב ההפוך, ייתכן ומדובר בהליך של כמה חודשים ועד שנה. כשאנו מדברים על הליך, אנו מדברים על פגישת הייעוץ הראשונה ועד להסרת הגשר/סיום הטיפול.

גשר ליישור שיניים – השיטות המוכרות ביותר

בחרנו את 3 שיטות הטיפול המוכרות ביותר בתעשיית רפואת השיניים, וכמה זמן אורך הטיפול שלהם מתמשך:

  • סכמים (הגשר “הקלאסי”) – הגשר הקלאסי שכולכם מכירים, סוג של קוביות קטנטנות, אשר מחוברות בחוט ביניהן ואליהן מחובר גומי (שצריך להחליפו בכל פגישה אצל רופא השיניים). ההליך הינו מורכב, אבל בטוח ביותר והוא הארוך ביותר, לעיתים מדובר על הליך של מספר חודשים ובמקרים מסוימים אורך כל הטיפול עלול לקחת כמעט כשנתיים.
  • קשתיות שקופות (גשר שקוף בשיניים) –  רופא השיניים, בעזרת המחשב שלו, מתכנן כיצד יהיה ניתן להזיז את כל השיניים בדיוק למקומן שבו הן צריכות להיות. אותן קשתיות הן בלתי נראות והטיפול שלהן לרוב מסתיים לאחר מספר חודשים בודדים. אין ספק שזהו טיפול שנחשב אל יישור שיניים מהיר.
  • ציפוי שיניים – לרוב מדובר על 3-2 פגישות, בהן הרופא משלים רווחים קטנים בשיניים, מדובר אך ורק במקרים פשוטים בלבד.

כמה זה יעלה לנו?

כפי שידוע לכם, אין  הרבה טיפולי שיניים שהם זולים, גשר ליישור שיניים הוא אחד מהמובילים בקטוגוריה הזאת. מכיוון שמדובר בהליך מורכב, ובחלקו בשימוש מורכב ומסובך במחשב, אם תשאלו חלק גדול מרופא השיניים: “כמה עולה גשר שקוף?” (כפי שציינו למעלה) המחירים עלולים להגיע ל-30,000 ש”ח.

ציפוי שיניים, נע בין 2,000 ל-6,500 ש”ח לשן בודדת, מדובר במחיר יחסית גבוה, אבל אם אתם מגיעים לרופא שהוא מספיק איכותי – מדובר על טיפול טווח האורך. ואם אנו מדברים על השיטה הקלאסית של סכמים, המחיר נע בין 6,000 עד 11,000 ש”ח.

סיכום

כיום, גשר ליישור שיניים  הינו דבר חשוב והכרחי שתופס חלק מאוד נכבד בחיינו במדינת ישראל. מרגישים שאתם רוצים להתייעץ עם רופא שיניים בתחום? השאירו את הפרטים ומיד רופא שיניים מומחה יחזור אליכם וילווה אתכם בכל התהליך. 

בהצלחה!

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות