הלבנת שיניים לילדים - מדריך קצר שיעשה לך סדר בדברים

לחלק גדול מהילדים ובני הנוער של היום, חשוב מאוד המראה החיצוני, החל משיער ותספורת יפה או ביגוד יפה שהזמינו מ-Shein. בין אם זה בעיקר בשביל סמל סטטוס או להרשים את שאר החבר’ה מהשכבה. אבל מה קורה כשהם רוצים להיות עם חיוך כובש ונוצץ? האם בגיל צעיר הלבנת שיניים לילדים או נוער זה עניין שמותר? במאמר הזה נסביר לכם מדוע השיניים מצהיבות והאם זה בכלל מומלץ לילדים או בני נוער.

השיניים מצהיבות – איך זה בכלל קורה?

ראשית כל, חשוב שתדעו, שבדרך כלל שיניים צהובות נוטות להופיע אצל אנשים בוגרים יותר, ככל שהאדם מתבגר יותר, כך גם השיניים שלו, ובתהליך הזה למעשה האמייל (החלק החיצוני של השן שלנו – נעים להכיר) נשחק. מנגד, הדנטין (שנהב השן, שצבעו צהוב) מתחיל להשתלט על העניינים. ולכן, השיניים שלנו נראות צהובות. 

כמו כן, שגם לאכול מזונות חומציים ושתיית משקאות כמו קולה, קפה ותה יכולים לגרום לשיניים של ילדיכם להצהיב. בלי קשר להצהרות הבריאות, אנחנו ממליצים בחום להפחית עם כמות הקולה שילדים ישתו (וגם מבוגרים).

סיבה נוספת לשיניים צהובות היא עישון סיגריות, ואנחנו ממש מקווים שהילדים או בני הנוער שלכם לא מעשנים או צורכים סיגריות. 

אבל אם נחשוב על סיבות ריאלסטיות, אלו מוקדי ההתמקדות שלנו:

  • חום קשה לילד – עלול לגרום לשיניים להצהיב בעקבות חוסר מינרל בשן, וייתכן שייצור כתמים לבנים (ובאופן כללי לפגוע בשיניים), אנו ממליצים בחום לכל הורה שלילד שלו היה חום בשלב מסוים – ללכת לבדיקת שיניים.
  • שימוש בסוגים שונים של אנטיביוטיקה – אם הילד שלכם נטל מתישהו אנטיביוטיקה מקבוצת טטרציקלין, קיים סיכוי שהשיניים (תוך כדי שהן נוצרות!) יהיו צהובות.
הלבנת שיניים לילדים
הלבנת שיניים לילדים

הלבנת שיניים לילדים – האם זה כדאי?

כפי שכבר הדגשנו קודם, יש לא מעט ילדים או נערים שמתעניינים בביצוע הלבנת שיניים או אפילו בביצוע הלבנה בלייזר. אבל למיטב כל המומחים וכל מרפאת שיניים שמכבדת עצמה, התשובה היא חד משמעית: הלבנת שיניים לילדים אינה מומלצת.

מדוע? השיניים של ילדים ובני נוער מאוד רגישות, הם עדיין מתפתחים וחווים המון שינויים, בין אם אלו שיני חלב שנופלות או מבנה הלסת שמשתנה, אבל הסיבה העיקרית לכך היא שהרקמה הפנימית ביותר של השן, מוך השן, מכילה כלי דם ועצבים עדיין מאוד רחבה,  וככל שהיא יותר רחבה, היא הרבה יותר רגישה ופגיעה לכל מיני שינויים שמתבצעים על החלק החיצוני של השן.

 רק לאחר גיל 18 הכל “מתייצב” ואפשר להתחיל בטיפולים של הלבנת שיניים. עד אז, מומלץ להיאזר בסבלנות.

אם תהיתם, ישנן עוד אוכלוסיות שאסור להן לבצע הלבנת שיניים,למשל הלבנת שיניים בהיריון היא אסורה בהחלט! אפשר לבצע את הטיפול הזה לפני הכניסה להריון או לאחר מכן. באותם זמנים, רוב הטיפולים שהאישה בהריון עוברת – יוכלו לעבור ישירות לעובר. 

אגב, ישנן מספר שיטות לביצוע של הלבנת שיניים טבעית, האם ההמלצה הגורפת היא לעשות זאת? ייתכן שכן, ייתכן שלא. אבל יש מספר טריקים, בסגנון תרופות סבתא, כמו סודה לשתייה (שדרך אגב, עוזרת לפעמים בהפחתת כאבי שיניים) או שמן קוקוס. או אפילו תרופות טבעיות (שאותן ניתן למצוא בגוגל), איננו יודעים אם הן באמת עושות את העבודה, אך זהו לא תפקידנו.

עלות הלבנת שיניים היא כמובן אינו מחיר זול, אבל היא לחלוטין שווה כשמגיעים לגיל הנכון. המחיר הוא בסביבות ה-2,000 עד 3,000 ש”ח ברוב מרפאות שיניים. והיא משתנה בהתאם לרופא, מיקום גאוגרפי ועוד.

בשורה התחתונה 

הלבנת שיניים לילדים אינה מומלצת, אם לא עברת את גיל 17 או שאתם בעצמכם הורים לכאלו, פשוט תמתינו עד להגעה עד גיל 18, ותנסו להסתפק טיפולי שיניים אסתטיים אחרים עד לאותו הזמן.

דנטל אונליין מספקת את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא שיניים מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים אצל רופא

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות