כאבים לאחר השתלת שיניים: מה צריך לעשות כדי להפיג את הכאב?

קיבלתם את הבשורה שעליכם לעבור השתלת שיניים? אתם יודעים שלכם או לאחד מהקרובים שלכם קיים סיכוי סביר לבצע את הטיפול המורכב הזה? הגעתם למקום הנכון. על התהליך הכירורגי והמורכב דיברנו לא מעט בבלוג. אז קודם כל, הרשו לנו קצת להמתיק את הגלולה (ללא סוכר, כי זה לא בריא לשיניים כ”כ) – מדובר בניתוח די מוצלח; ברוב המקרים ישנם סיכויים של כ-96% שהניתוח יעבור בהצלחה. אבל מה קורה לאחר מכן? האם ישנם כאבים לאחר השתלת שיניים? ואם כן – איך ניתן להימנע או להפחית אותם?

הטיפול עצמו – מה קורה ומה רופא השיניים עושה שם?

טיפולי שיניים יכולים להיות קשוחים או קשוחים פחות. כשאנחנו מדברים על השתלת שיניים, מדובר על הליך די מורכב, אבל עם סיכויי הצלחה די גבוהים (כפי שציינו למעלה), אבל מה הרופא עושה שם? ראשית, עליו לאתר את המיקום בו צריך לבצע את הטיפול, לאחר מכן, הוא יבצע את החתכים, “יקדח” בשורש השן ושם יניח ברגים, ולאחר מכן, יש להמתין להחלמה של כמה ימים/שבועות, הסרת התפרים (בין אם הם נמסים או מסירים אותם) ורק לבסוף רופא השיניים יניח על הברגים שיניים מלאכותיות.

נ.ב. קיימים מקומות המציעים השתלת שיניים ביום אחד, דבר שכזה מומלץ רק על ידי רופאים שמומחים בנושא.

ההרדמה פגה, כאבים לאחר השתלת שיניים מתחילים להופיע – מה עושים?

קודם כל, ייתכן ותרגישו נפיחות אחרי השתלת שיניים, אם זה לא קיצוני למדי – מדובר בהליך טבעי לחלוטין. אז אין לכם מה לדאוג. 

חלק מהרופאים יוכלו להמליץ על אנטיביוטיקה טרום הטיפול, על מנת שהאזור יהיה סטרילי ונקי, כמובן שזה משתנה בין מטופל ומטופל. הנקודה החשובה היא הטיפול לאחר מכן ומה חשוב לעשות, אז נכון, ישנם כאבים אחרי השתלת שיניים, אבל איך ניתן להימנע מהם? להלן רשימה קטנטנה שתעשה לכם סדר:

  • אין לצחצח שיניים במשך יום שלם לאחר הטיפול
  • גם לאחר אותו יום, אסור לצחצח שיניים באותו אזור הטיפול (ניתן לצחצח באיזור רק לאחר הורדת התפרים)
  • לאכול מזון קר (הרווחתם – אפשר להזמין)
  • לאכול מזון רך
  • אין לשתות שתייה חמה במשך יומיים לפחות

יחד עם זאת, יש להקשיב לכל ההוראות של הרופא המטפל, הוא ככל הנראה ימליץ על משככי כאבים, ההחלמה עלולה להיו תקשוחה ואין דברים שיכולים להיות מעיקים יותר מכאבי שיניים, לכן, תנטלו את התרופות הללו, והחיים שלכם יהיו קלים בהרבה.

לגבי תופעות לוואי, דבר שיכול לקרות (אמנם באופן יחסית נדיר), ייתכן שתתפח לכם דלקת בחניכיים (לאחר השתלת השיניים), איך תוכלו לזהות אם הדבר מתרחש?

  • חום באזור ההשתלה
  • נפיחות קיצונית שלא מסכימה להתרפא
  • חום גוף
  • דימום בלתי נגמר או מוגלה

אם חלילה קורה הדבר, יש ליצור קשר מיידית עם הרופא המטפל. נכון, אמורים להופיע מעט כאבים לאחר השתלת שיניים, אבל לא ברמה קיצונית שאינה מאפשרת לכם לתפקד או חלילה שתוביל לזיהום קיצוני.

אגב, המלצה נוספת היא לעשות סקר שוק מקיף ולבחור את הרופא המתאים ביותר עבורכם. אנחנו מודעים על עלות השתלת שיניים, ושהיא יכולה להגיע למחירים מאוד גבוהים, בין 2,000 ל-4,000 ש”ח לשתל, לא כולל עקירות וטיפולים שינויים, אבל יחד עם זאת, זהו טיפול שחשוב להשקיע עליו, לכן, תבחרו את הטוב ביותר עבורכם. 

לסיכום

בשורה התחתונה, אנו בהחלט ממליצים לבצע טיפול של השתלות שיניים, אבל אך ורק אצל רופאים מקצועיים שיוכלו לדאוג לטיפול הטוב והמקצועי ביותר. במרבית מן המקרים צריך להחליף את השתלים כמעט כל עשור, והם אינם מחזיקים לנצח, רופא שיגיד לכם דבר שכזה – היזהרו ממנו. גם כאלו שיגידו: “אל דאג, אין כאבים לאחר השתלת שיניים”, כאבים לאחר טיפול שיניים אמורים להופיע, אבל לא באופן קיצוני.

מאחלים לכם בהצלחה בטיפול.

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות