השתלת שיניים ללא כאבים - האם דבר כזה קיים?

כשאנשים שומעים על כך שהם צריכים להשתיל שיניים, הם כנראה יודעים שעליהם יהיה להיפרד מסכום לא קטנטן של כסף ולעבור תהליך רפואי שאינו פשוט בכלל. נוכל לומר בעדינות שזו לא ידיעה שמשמחת אף אחד. אז רגע לפני שאתם מתלבטים באיזה רופא לבחור, חשוב לנו להסביר במה הטיפול ארוך, העלות שלו והשאלה הכי חשובה: האם ניתן לעבור השתלת שיניים ללא כאבים.

על השתלת שיניים

עובדה לא חשובה: במונחים מקצועיים, בקרב רופאי שיניים, ויקיפדיה ועוד, יקראו למונח שתלים דנטליים. 

כפי שטלפונים חכמים קידמו את עולם הטכנולוגיה, כך גם המצאת השתלת השיניים קידמה את עולם רפואת השיניים. עד לפני שנים רבות, אם השן הייתה “מתרקבת”, הרוסה או באיזשהו אופן לא שמישה יותר, ייתכן ולא היו יותר מדי אופציות מה לעשות איתן. אבל כיום? בעזרת טיפול (יחסית ארוך יש לומר) ניתן לשחזר את השיניים לקדומתם או אפילו למצב טוב יותר.

אחוזי ההצלחה של הישארות של שתלים דנטליים עומדים על כ-95% ב-5 השנים הראשונות, וקצת יורדים ל-82% בטווח של 20 השנים הראשונות. אגב, אם תהיתם מדוע השיניים יכולות להגיע למצב שצריך להחליף אותן, הסיבות העיקריות לכך היא שיניים שנעקרו, נשברו כתוצאה מתאונה או מהריסת/אובדן עצם הלסת.

האם באמת אפשר לבצע טיפול של השתלת שיניים ללא כאבים?

בגדול – בהחלט, כיום, בהתחשב כמובן במצב הלסת, מומחיות וניסיון הרופא, ניתן לבצע טיפול של השתלת שיניים ללא כאבים. אמנם מדובר בהליך שהוא מורכב, שמתחיל מהרדמה מקומית (קיימים מקרים של הרדמה כללית, אבל זה יחסית נדיר), זה ממשיך לרוב לחיתוך קטנטן (ולפעמים יותר מכך) בחניכיים, לאחר מכן, מבריגים את השתל/ים, כשבקודקוד שלהם ישנו חלק קטנטן ובולט שנקרא “כתר”. ממתינים מספר חודשים, ורק לאחר החלמת האזור בחלל הפה ניתן להשתיל על אותם כתרים שיניים חדשות.

אגב, ישנם רופאי שיניים המציעים השתלת שיניים ביום אחד, לדעתנו מדובר בטיפול ארוך, אך במקרים מסוימים הוא לחלוטין שווה את הטרחה וסכום הכסף. כמובן שגם פה, זה תלוי במקצועיות הרפואי ובשיטת הטיפול שהוא דוגל בה לצורך כך.

כמובן, הטכנולוגיה הביאה איתה מיני מהפכה בתחום, והיא השתלת שיניים ממוחשבת. לא רבים מהרופאים מבצעים זאת, אבל אם חושבים על טיפולי שיניים מודרניים, הוא ללא ספק אחד מהם. בתחילת הטיפול מבצעים הקרנת CT לחלל הפה, יודעים כיצד הלסת נראית וכיצד ניתן לבצע את החתך הקטנטן ביותר (באורך 0.3-0.4 מ”מ) וחשב באיזה גודל צריך להיות השתל הדנטלי. נסייג ונאמר, שברוב המקרים אין צורך בטיפול שכזה, וטיפול של השתלת שיניים “רגיל” יכול להספיק. 

השתלת שיניים ללא כאבים גם לאחר הטיפול?

כפי שאמרנו, אמנם מדובר בטיפול שאמור להיות כמעט ללא כאבים, אבל חשוב לנו ליידע אתכם שיש סיכוי גבוה שתהיה נפיחות אחרי השתלות שיניים. לא נעים? זה נכון. ייתכן שאפילו תפגשו איזה שטף דם מקומי “נחמד” על הדרך. אל חשש – זה לחלוטין נורמלי. בדרך כלל הנפיחות נעלמת לאחר יומיים-שלושה עד שבעה ימים מיום הטיפול.

שאלה נוספת שאנחנו שומעים עליה המון היא: “האם ישנם כאבים אחרי השתלת שיניים”, כמעט כמו בכל הליך רפואי, כמובן שמופיעים כאבים לאחר השתלת שיניים. אך זה לחלוטין הגיוני. המלצתנו היא לעקוב אחרי הוראות רופא השיניים המטפל, ברוב המקרים הוא ימליץ לא לצחצח שיניים במשך יום אחר הטיפול, לא לשתות שתייה חמה. בנו לכם עוד מראש תפריט של מזון קר, לקנות תרופות לשיכוך כאבים ועוד. 

אגב, עלות השתלת שיניים אינה זולה, אבל כפי שכבר אמרנו קודם – זה לחלוטין שווה את זה. לא מדובר בהליך אסתטי, אלא בשינויי גדול לחיים שלכם. כפי שאנשים עושים ניתוח להסרת משקפיים, כך תוכלו ליהנות משיניים חדשות. המחיר עומד לרוב בין 2,000 ל-4,000 ש”ח לשתל בודד, ולפעמים מגיע למחיר גבוה יותר, אם השתל תוצרת חו”ל. כמובן, שכלל הטיפולים האחרים, כמו עקירה למשל, אינם כלולים במחיר. 

לסיכום

 אנו מקווים שענינו לכם על השאלה: “השתלת שיניים ללא כאבים” ויכולים לומר באופן מלא שזה בהחלט אחד מהטיפולים החשובים ביותר שניתן לעשות. גם אם מדובר בהוצאה כלכלית לא פשוטה. העניין הוא, שחשוב לבחור ברופא מוסמך ואיכותי שניתן לסמוך עליו.

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות