איך להפסיק כאב שיניים שלא חולף מעצמו ומתי לפנות לרופא השיניים?

האם אתם מרגישים כאב חד ופועם בשיניים שלא עובר לא משנה כמה אתם מנסים להתעלם ממנו? כאבי שיניים יכולים להיות חוויה מתישה, ואם הם לא מטופלים בזמן, הם עלולים לגרום לבעיות חמורות יותר בהמשך.
כאב שיניים יכול להיגרם מכל דבר, החל מחתיכות אוכל התקועות בשיניים ועד לשן שבורה או זיהום חיידקי. כאבי שיניים מסוימים עשויים לנבוע מגירוי זמני בחניכיים, אבל כאבים רציניים זקוקים לטיפולי שיניים כדי לפתור את הכאב וכל בעיה הגורמת לו. אם אתם חווים כאבי שיניים, חשוב לפנות לייעוץ של רופא שיניים כדי לקבוע את מקור הכאב ואת דרך הפעולה הטובה ביותר.

במאמר זה נסקור את הסיבות השונות לכאבי שיניים עקשניים ונמליץ איך להפסיק כאב שיניים שלא חולף מעצמו. 

מה זה כאב שיניים?

כאב שיניים הוא כאב בשן או בסביבתה. כאבי שיניים קלים יכולים לנבוע מגירוי זמני בחניכיים שניתן לטפל בו בבית. כאבי שיניים חמורים יותר נגרמים מבעיות שיניים ופה שלא ישתפרו מעצמן ויצטרכו לקבל טיפול אצל רופא שיניים שיוכל לייעץ איך להפסיק כאב שיניים שמפריע לכם ביום יום.

מהן הסיבות האפשריות לכאבי שיניים?

כאבי שיניים יכולים להיגרם על ידי:

  • עששת.
  • זיהום חיידקי בתוך מרכז השן.
  • שן שבורה.
  • כאבים בשן אחרי סתימה, אשר יכולים להיגרם על ידי מילוי פגום או רגישות בשיניים.
  • תנועות חוזרות ונשנות, כמו לעיסת מסטיק, שחיקה או הידוק שיניים. 
  • טיפול הוצאת שן בינה. טיפול זה עלול לגרום לכאבי שיניים שימשכו למשך כמה ימים עקב רגישות האזור.

איך להפסיק כאב שיניים שלא עובר מעצמו?

במידה וכאב השיניים אינו חולף מעצמו באמצעות טיפול ביתי, יש לפנות לרופא השיניים שיוכל לבדוק את מצב השיניים והחניכיים, ויסביר איך להפסיק כאב שיניים על ידי הטיפול הרלוונטי למקרה שלכם.

אם יש חור בשן הגורם לכאב השיניים, רופא השיניים ימלא את החלל או יעקור את השן, במידת הצורך.

לעיתים ייתכן שיהיה צורך בטיפול שורש אם הגורם לכאב השיניים הוא זיהום בעצב השן. חיידקים שפלסו את דרכם לחלל הפנימי של שורש השן גורמים לזיהום. חתיכת מזון קטנה עלולה להיתקע מתחת לחניכיים ולגרום לזיהום. במקרה זה, ניתן לבצע או להמליץ על ניקוי עמוק ולאחריו טיפולי שיניים נוסף במידת הצורך.

איך להפסיק כאב שיניים ומתי עלי לפנות לרופא השיניים?

כאבי שיניים יכולים להפריע מאוד ולגרום לאי נוחות רצינית. הרגעת כאב שיניים היא הכרחית כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי. אל תזלזלו בכאבי שיניים משום שברוב המקרים הם יחמירו עם הזמן ללא טיפול ראוי. פנו לרופא השיניים בהקדם האפשרי אם:

  • יש כאב שיניים שנמשך יותר מיום או יומיים.
  • כאב השיניים חמור ומפריע לכם להתנהל ביום יום.
  • יש חום, כאב אוזניים או כאבים כשאתם פותחים את הפה לרווחה.
  • ישנה נפיחות בפה או בפנים.

האבחון והטיפול הנכונים של זיהומים דנטליים חשובים כדי למנוע את התפשטותם לחלקים אחרים של הפנים. כאבי שיניים יכולים להיות מאוד לא נוחים אבל הכאב אינו קבוע כל עוד הוא מטופל. הרגעת כאב שיניים אפשרית על ידי טיפול במרפאת שיניים ולמניעת זיהומים אפשריים בפה מלהתפשט בגוף.

לסיכום, חשוב לטפל בכאבי שיניים על מנת שלא יחמירו עוד יותר עם הזמן. תוכלו להמשיך לקרוא עוד על כאבי שיניים, איך להפסיק כאב שיניים ודרכי טיפול במגזין דנטל אונליין כדי לקבל מידע נוסף, ולמצוא מרפאות שיניים מומלצות שיטפלו בכם במקצועיות ועדינות כדי להבטיח לכם פה בריא ונקי מכאבים.

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות