מה עושים עם שן בינה נפוחה? שאלת השאלות שמיד נענה עלייה במאמר

למבוגרים יכולות להיות עד 32 שיניים, כאשר שיני הבינה הן האחרונות להופיע, ממש בחלק האחורי של הפה. שיניים אלה מופיעות וגדלות, בדרך כלל סביב גילאי 17 עד-25, אך יכול להיות גם הרבה יותר מאוחר. פעמים רבות, שיני בינה עושות בעיות רבות, גם עקב לסת קטנה מדי שלא מאפשרת מספיק מקום, כאשר מופיעים כאבים בעת צמיחתן או כאשר מופיעה שן בינה נפוחה. במאמר הבא נציג את כל המידע שצריך לדעת בנוגע ל – מה עושים עם שן בינה נפוחה והאם ניתן למנוע את הכאב המציק

 

הגורמים האפשריים ליצירת שן בינה נפוחה

ישנם מספר גורמים אשר יכולים לגרום למופע של שן בינה נפוחה:

  • פגיעה: אם ישנה פגיעה בחניכיים או בעצם, בדמות ציסטות או כיסי נוזלים, הם עלולים לחסום את שיני הבינה מלפרוץ את הריקמה וליצור מצב של כאב שיניים חזק ונפיחות. ככל ששורשי השיניים ייתארכו ויתפסו אחיזה רבה יותר, סביר להניח שנפיחות שיני הבינה תהפוך לבעיה רצינית וכואבת יותר.
  • תגובה טבעית של הגוף: גם אם שיני הבינה הצליחו לבקוע באופן מלא או חלקי מעבר לקו החניכיים, גופנו, שמנסה להגן עלינו, ינסה להגיב לכך בכאב, נפיחות, אדמומיות ורגישות.  הסיבה לכך היא שהגוף רוצה באופן טבעי להביא דם עשיר בחמצן, כדוריות דם אדומות וחומרי תזונה הכרחיים לאזור הפגוע, כך יתרחבו כלי דם קטנים באזור וזרימת הדם לאזור תיגבר. 
  • גירוי חניכיים: כאשר שיני הבינה בוקעות, רקמת החניכיים עלולה להיות מגורה ומופרעת על ידי חתיכות מזון שנתקעו באזור. מצב זה יגרום לנפיחות סביב שיני הבינה ותסמינים אחרים אשר בסופו של דבר ישפיעו עלינו ויגרמו לנו כאב שיניים כללי. 

איך מעבירים כאב שיניים?

כאשר מנסים להעביר כאב שיניים באופן כללי (כמו במצב של כאב בשן אחרי סתימה) ובאופן פרטני כמו כאבי שן בינה נפוחה, קודם כל כדאי לשטוף את הפה עם מי מלח או עם מי שטיפת פה כדי לנסות להסיר מזון ושאריות מזון שנשארו באזור. לפעמים די בפעולה פשוטה זו כדי להעביר את הכאב. דרכים אחרות להפחית את נפיחות שיני הבינה כוללות קומפרסים קרים, לעיסת שבבי קרח או נטילת משככי כאבים המכילים חומרים אנטי דלקתיים.

 

כמובן, שלא תוכלו לפסוח מביקור אצל רופא השיניים, אשר יידרש לטפל באופן ממוקד בשורש הבעיה, בין אם מדובר על הוצאת שן בינה או טיפול אחר שיידרש. יש לזכור שזיהומים בפה עלולים להפוך בקלות לסיבוכים חמורים ומערכתיים אשר ישפיעו ואף יגרמו נזק למערכות כלליות אחרות בגופנו. 

 

מה עושים עם שן בינה נפוחה: אצלנו בדנטל יש עם מי לדבר!

שן בינה נפוחה, אשר גורמת להרגשה של כאב שיניים חזק ונובעת ונוצרת בעקבות ניתוח עקירה, עלולה ליצור מצב כמעט בלתי נסבל. סביר להניח שהאזור המטופל סובל מטראומה, ורק עם הזמן, בעזרת שקיות קרח, קומפרסים, נוגדי דלקת ועוד, נפיחות שיני הבינה אשר אתם חווים תרד בהדרגה.

 

מקרים אלה מלמדים אותנו שאין למה לחכות או להתעכב, בבקשת העזרה לטיפול, מכיוון שעלולים להיגרם נזקים חמורים והשלכות על השיניים הסמוכות. צרו קשר עוד היום לאחד מרופאי השיניים שלנו, שיוכלו לסייע לכם לזהות כל בעיה בשלב המוקדם ביותר האפשרי. ניתן להסיר את שיני הבינה וכדאי שיעשה זאת מומחה ובעל ניסיון בתחום, כדי למנוע מכם סבל מיותר לאחר מכן.

 

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות