איך מעבירים כאב שיניים בדרך הטובה ביותר?

איך מעבירים כאב שיניים? ישנן מספר שיטות בשביל כך; כמו “תרופות סבתא”, משככי כאבים, טיפול שיניים אצל רופא ועוד שאר פתרונות שונים. אבל רגע לפני שאתם ממהרים לקרוא “מה אסור” ו”מה מותר”, חשוב לנו להדגיש – אם אתם חווים ברגעים אלו (או במהלך היום/הלילה) כאבי שיניים, זה הזמן להתקשר לרופא ולהזמין תור. מעבר לעובדה שהכאב הזה יכול להתדרדר ולהרגיש גרוע כפליים – הוא יכול להעיד על בעיה חמורה בשן, כגון עששת או טראומה בשן (מכה בשן).

איך מעבירים כאב שיניים - שיטה מספר 1: טיפול אצל רופא

חלק גדול מהאנשים נוטה לזלזל בכאבי שיניים ולומר: “זה פשוט יעבור, אני טיפה אגרגר אלכוהול וזה יעבור”. אז קודם כל, אלכוהול הוא אינו פתרון (ואם כבר “תרופות סבתא” – אנו נכתוב לכם פתרונות מעט יותר אטרקטיבים), שנית, הכאב הזה יכול להיתפתח לדבר חמור בהרבה!

הן ברמה הכספית והן ברמה הטיפולית. לרופא השיניים יכול להיות מספר פתרונות לכך, חלקם יכולים להיות “קלילים ופשוטים”, כמו:

  • ציפוי על השן
  • פלואוריד על השן
  • הסרת אבנית – טיפול קליל

     

וטיפולים אחרים, יכולים להיות מעט יותר מורכבים:

  • טיפול שורש – טיפול מורכב, ויחסית ארוך, אבל לחלוטין שווה את המחיר העתידי לכך. ברוב המקרים הוא יתבצע אם תהיה דלקת חמורה במוך השן (החלק הפנימי של השן)
  • ביצוע סתימה במקרה של “חור” בשן

זוהי ללא ספק התשובה הקלאסית לשאלה: “איך מעבירים כאב שיניים”. בין אם מדובר על כאב שיניים חזק או חלש, לכל כאב שכזה יכול להיות פוטנציאל לטיפול מורכב בשן. שמעבר לכאב רציני יותר בשן, הוא יהיה כאב רציני בכיס.

לכן, טיפולי שיניים יוכלו לעזור גם בהקלה מידיית על הכאב שאתם מרגישים וגם למנוע סיבוכים גדולים יותר בעתיד. לכל רופא שיניים ישנן המון תשובות לשאלה: “איך מעבירים כאב שיניים”, וברוב המקרים, ברגע שתצאו מהמרפאה, תרגישו הקלה גדולה בכאב.

שיטה מספר 2: משככי כאבים

אם יצא לכם לשאול חברים קרובים: “איך להרגיע כאבי שיניים” חלקם יוציאו מהתיק שלהם משכך כאבים ויציעו לכם. האם מדובר בפתרון רע? לחלוטין לא. הרבה תרופות, כמו אדוויל, איבופרופן, נורופן ועוד כמה אחרות – יוכלו להקל על הכאב שלכם, גם אם מדובר על הלילה הקרוב שאתם חייבים לישון בו ואין לכם זמן לקפוץ אל הרופא. אבל שוב נדגיש – לא להפריז בשימוש של אותן תרופות, יש להשתמש בהן כמה שפחות, עד שאתם מגיעים לטיפול ראוי אצל רופא השיניים שלכם.

קיימים פתרונות להרגעה מיידית?

חשוב לנו להדגיש: ברוב המקרים, אין הוכחה מדעית לכך ששימוש במי מלח, ציפורן ועוד עובדות מבחינה מדעית, לכן, אם אתם רואים בכל מיני אתרים או מתייעצים עם אחרים לגבי הפתרונות הללו, דעו לכם שאין (ברוב המקרים) לכך הוכחה מדעית, וייתכן שבחלק מהמקרים, יהיה אפילו מדובר בנזק לשיניים שלכם.

איך מעבירים כאב שיניים לנצח?

ובכן, אי אפשר באמת להימנע לנצח מכאבי שיניים, לא משנה אם מדובר על כאב בשן בינה או על הרגשה לא נעימה בחניכיים, אם תשמרו על השיניים שלכם, אתם תחוו ככל הנראה משמעותית הרבה פחות כאבי שיניים, להלן מספר טיפים שיקלו עליכם ויגרמו לכם להפחית עם השאלה של: “איך מעבירים כאב שיניים”:

    • צחצחו שיניים – נשמע מובן מאליו? ובכן, לא לכולם, אם אתם מתקשים עם העניין הזה, שימו לעצמכם תזכורות, הצחצוח החשוב ביותר הוא בלילה, לאחר צבירת כל המזון שנשאר לנו בשיניים במהלך היום.
    • שימוש בחוט דנטלי – לכלוך רב מצטבר לנו בין השיניים, אלו בדרך כלל מקומות השיניים לא יכולים להגיע, לכן, חשוב להשתמש בחוט דנטלי על מנת לסלק את אותו לכלוך ולמנוע דלקות שיניים.
  • ביקור דו שנתי אצל רופא שיניים – גם אינכם סובלים מכאבים, בקרו אצל רופא השיניים, אפילו עשו צילום, תבדקו שהשיניים שלכם תקינות

בעזרת שלושת הטיפים הללו, החיים שלכם (ושל השיניים שלכם) יהיו הרבה יותר בריאים ופשוטים. 

מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות