השתלות שיניים במרכז: מדריך מקיף שיעשה לכם סדר – שנת 2022

לצד הפגיעה בביטחון העצמי והמראה שלנו, מחסור בשיניים עלול לגרור גם השלכות בריאותיות נוספות כמו שקיעת הלסת. עם זאת, כיום אסתטיקת הפה והשיניים שלנו היא כבר לא מצב נתון שפשוט צריך להשלים איתו. כדי להתמודד עם התופעה הזו בשלל היבטיה, ניתן כיום לגשת לייעוץ שיבחן את התאמתנו להשתלת שיניים. כפי שאנו עדים לכך בכל תחומי החיים, גם כאן הטכנולוגיה משחקת תפקיד משמעותי ומציעה אלטרנטיבה ייחודית להשתלות שיניים במרכז. כך, ניתן לשפר את איכות חיינו באופן דרמטי. במאמר זה ניגע במגוון היבטים הקשורים בטיפולי השתלות שיניים.

מתי נזדקק להשתלות שיניים במרכז?

השתלות שיניים ברמת גן ובאזור המרכז זמינות למטופלים המתמודדים עם אתגרים שונים בתחום הפה והלסת. אלו כמה דוגמאות למצבים רפואיים שבגינם ניתן לשקול השתלת שיניים.

  • עקירת שיניים בשל מחלות שיניים או חניכיים
  • אובדן שן כתוצאה מתאונה, תקרית כלשהי או חבלה
  • מחסור בשיניים עקב הזנחה

היתרון המשמעותי ביותר בהשתלות שיניים במרכז על פני טיפולים אחרים כמו הרכבת שיניים תותבות או כתרים, הוא יצירת שתל המדמה את שורש השן. כאשר אנו מאבדים אותו, הגוף מזהה את האובדן ומפסיק את הזרמת החומרים הטבעיים האמונים על בניית השן. כך, מתבצעת פגיעה משמעותית בלסת שמתחילה לשקוע.

כך מתבצעות השתלות שיניים במרכז

בין אם מדובר בהשתלת שן אחת או השתלת שיניים בכל הפה, הטכנולוגיה העומדת מאחורי טיפולי ההשתלות התבססה בעשורים האחרונים כאחת מהשיטות המובילות להטבה אסתטית ובריאותית במצב השיניים. ישנן מספר דרכים לבצע את הטיפול המבוקש כאשר התהליך עצמו כולל החדרה של שתל לעצם הלסת ולאחר הבראה של החניכיים תמוקם כיפת מתכת שתהווה את הבסיס לכתר השן עצמו. כתר החרסינה הוא זה שמשלים את החיוך הטבעי שלנו בסוף התהליך.

האם נחווה כאבים לאחר השתלת שיניים?

מכיוון שמדובר בהליך ניתוח באזור רגיש כמו הפה והלסת, סביר להניח כי נחווה כאבים. לצד זה, ייתכן וכעבור מספר ימים כבר נחווה הקלה משמעותית בכאב. הרקמה העוטפת את השתל מבריאה ונחוש כי מדובר בשן טבעית לכל דבר. הופעת נפיחות, דימום מתון ואדמומיות ייתכנו גם כן. כדי להתמודד עם הכאב, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל בטרם נטילת משככי כאבים.

על מה חשוב להקפיד לאחר ההשתלה?

ככל טיפולי שיניים אחרים, על מנת שנוכל ליהנות מכלל ההטבות שלאחר השתלת השיניים, יש להקפיד על מספר דגשים.

  • כשעתיים לאחר הטיפול הרפואי יש להימנע מאכילה או שתייה.
  • הימנעות במשך מספר ימים מאכילת מאכלים קשים שיפעילו לחץ על אזור השתל.
  • התייצבות לביקורת אצל הרופא בזמנים שנקבעו.
  • יצירת שגרה היגיינית חדשה ומוקפדת הכוללת צחצוח, מי פה ושימוש עדין בחוט דנטלי.

ומה לגבי תופעות לוואי?

טיפולי שיניים רבים עלולים לגרור תופעות לוואי כמו חום, הופעת כאבים חזקים, דימומים וכדומה. אם זה המקרה שלך, חשוב לפנות לרופא המטפל בהקדם. עבור כל מטופל יינתנו הנחיות ייעודיות הלוקחות בחשבון את מצבו הבריאותי הכללי ותגובתו הפרטית לטיפול. על כל שאלה ותהייה לאחר מכן, מומלץ לפנות לגורם הרפואי שביצע את ההשתלה.

למידע נוסף וייעוץ – מוזמנים לבקר באתר

כאשר מדובר בטיפול המיועד להשפיע באופן מהותי על איכות חייך כמו השתלות שיניים במרכז, אין להקל ראש. כדי שניתן יהיה ליהנות מהתוצאות לאורך זמן חשוב לקבל את המידע הרלוונטי והמתאים ביותר לטיפול. אם הצלחנו לעניין אותך בתהליך השתלת שיניים ויש לך שאלות ומחשבות נוספות, מזמינים אותך לבקר באתר Dental Online ולקבל את כל המידע באופן נגיש ומהנה לקריאה ואף להתייעץ עם רופא מומחה.


אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות