כאבים בשן אחרי סתימה - האם ניתן להיפטר מהכאבים?

כאב שיניים הוא אחת מבעיות השיניים הנפוצות ביותר. מאמר זה דן בסיבות ל – כאבים בשן אחרי סתימה וכיצד להעביר כאב שיניים.

שן כואבת היא בדרך כלל סימן לזיהום. כאבי שיניים יכולים להיגרם על ידי הרבה דברים, כולל חורים, מחלת חניכיים ועוד.

איך יודעים אם כאב שיניים חמור?

בדרך כלל, זיהום יכול לגרום לכאב שיניים. המשמעות היא שהכאב הוא לא רק מהשיניים אלא מהרקמות והעצם שמסביב.

כאב שיניים הוא כאב חד ופועם המורגש בדרך כלל בשן. כאב שיניים מתחיל בדרך כלל בכאב שמתגבר בהדרגה בעוצמתו ולאחר מכן הופך קבוע. כאבי שיניים יכולים להיות קלים או קשים בהתאם לגורם לאי הנוחות.

כאבים בשן אחרי סתימה: תופעות לוואי ומזעור הכאב

כאבים בשן אחרי סתימה היא תופעת לוואי שכיחה של טיפול שיניים. זה נגרם בדרך כלל על ידי גירוי של עצב השן על ידי חומר המילוי.

יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי למזער את הכאב ואי הנוחות של כאב שיניים לאחר מילוי. אחד מאלה הוא הימנעות מלעיסת השן המסוימת, מה שעלול לגרום ליותר גירוי או נזק לעצב. כדאי גם להימנע משימוש בלשון על הנקודה הכואבת. זה יכול לגרום ליותר כאבים ולייצר רוק, אשר יגרה את החניכיים שלך אפילו יותר.

אם הכאב נמשך, מומלץ לפנות לרופא שיניים.

הסיבות ודרכי הפתרון לכאבים בשן אחרי סתימה אצל רופא מומחה

כאב שיניים נגרם בדרך כלל מאחד משלושה דברים: (1) החניכיים סביב השיניים דלקתיות ונפוחות, (2) יש זיהום בעצם הלסת או באחת השיניים, או (3) יש חורים באחת מהשיניים. הכאב עשוי להופיע בפתאומיות או בהדרגה ויכול להיות חד או עמום.

הטיפול בכאב שיניים תלוי בגורם לכאב. אם יש חלל, אז צריך למלא אותו. אם השן נשברה, יש לשחזר אותה ולייצב אותה בעזרת כתר או סתימה דנטלית. אם יש זיהום בשן, ניתן לרשום אנטיביוטיקה ומשככי כאבים.

אם יש לך כאבים בשן אחרי סתימה, אתה יכול לקחת משככי כאבים שניתן להשיג בבתי המרקחת. כאבי שיניים הם בעיות נפוצות שניתן לטפל בה על ידי רופא השיניים. עם זאת, אם הכאבים נמשכים ולא הצלחתם למצוא הקלה בתרופות ללא מרשם, כדאי להתייעץ עם רופא השיניים בהקדם האפשרי.

כאב שיניים חזק – תסמינים

כאב שיניים חזק יכול להיות מלווה בתסמינים הבאים:

  • נפיחות של רקמת החניכיים סביב השן

  • כאב בשרירי הלסת

  • חום

  • טעם רע בפה

  • שינוי בצבע או בצורת השן

רוב כאבי השיניים הם תוצאה של חורים, שן סדוקה, זיהום שנוצר בחלל הפה או הוצאת שן בינה. כאבי שיניים יכולים להיגרם גם ממחלת חניכיים, סתימה רופפת או סתימה שאבדה.

חשוב לבצע בדיקה מעמיקה אצל רופא השיניים שלכם ברגע שקיים כאב בחלל הפה.

לסיכום

כאבים בשן אחרי סתימה היא בעיה שכיחה. הכאב יכול להיגרם ממספר סיבות, כמו זיהום, דלקת לאחר ניתוח או סתימת השיניים גדולה מדי.

זיהום הוא הגורם השכיח ביותר לכאב שיניים לאחר סתימה. רופא השיניים ייקח צילומי רנטגן ויבדוק אם יש סימנים לזיהום לפני שיחליט מה לעשות הלאה.

אם אין סימני זיהום, הם עשויים למלא מחדש את השן בסתימה קטנה יותר או להוציא את הסתימה הישנה ולהחליף אותה בחדשה.

מה שבטוח, ברגע שקיים אפילו הכאב הקטן ביותר מומלץ לשקול ללכת לרופא מומחה שיבחן לכם את הבעיה לעומק.

טיפולי שיניים הינו עולם ענק המלווה בהרבה מאוד מידע חשוב שצריך להכיר ולדעת. אל תהססו לקרוא את המאמרים הנוספים שלנו בתחום!

 

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות