סגירת רווחים בשיניים ללא גשר: כיצד ניתן לסגור את הרווחים המיותרים?

רבים מאיתנו תופסים רווחים בשיניים כסימן לילדותיות ושובבות. ככל שהשנים חולפות, ייתכן והמראה הספציפי הזה איננו מתיישב עם מי שאנחנו. מראה גשר הקוביות שמאפיין ילדים וצעירים עלול להרתיע אותנו מלטפל ברווחים שמטרידים אותנו. אולם כיום, בזכות מגוון טכניקות וגישות המבצעות סגירת רווחים בשיניים ללא גשר ניתן לטפל בבעיה בכל גיל ולשמור על האסתטיקה שלנו, ללא פשרות. 

מדוע קיימים רווחים בשיניים?

ישנן סיבות רבות להופעת רווחים בשיניים בכל גיל. אלו שלוש סיבות עיקריות לכך שכנראה אנו עתידים להזדקק לגשר ליישור שיניים או פתרון אחר.

גנטיקה

התורשה משחקת תפקיד משמעותי בכל הקשור למבנה הלסת והרווחים בשיניים. לדוגמה, כאשר הלסת גדולה יותר מגודל השיניים שצמחו – במקרה זה, כנראה שיתקבלו רווחים בשיניים. סיבות נוספות שמקורן בגנטיקה יכולות להיות: מיקרודונטיה, היפודונטיה ועוד.  

מחלות

השיניים שלנו תומכות אחת בשנייה וכולן נתמכות על ידי הלסת. עם השנים, עלולות להיווצר בעיות שונות הנוגעות למבנה הלסת ולהו השפעה ישירה על מרווחים בין השיניים. איבוד שיניים אחוריות לדוגמה, עלול לגרום לעומס על השיניים הקדמיות אשר נדחפות החוצה ויוצרות רווחים שלא היו קיימים קודם לכן. 

הרגלים

אם מינקות אנו נושכים את השפתיים, או שהתרגלנו להכניס אצבע לפה, או לא לשים לב שהלשון שלנו דוחפת את השיניים בזמן בליעה או דיבור, כנראה שאלו יהיו הסיבות לרווח בשיניים, הנעוצות בהרגלים שלנו. 

אילו דרכים קיימות לסגירת רווחים בשיניים ללא גשר?

גשר בשיניים הוא לא האופציה היחידה שמונחת לפנינו עבור טיפול ברווחים בשיניים. אלו מספר דוגמאות מוכרות בתחום:

ציפוי שיניים

כאשר מדובר ברווח קטן יחסית, ציפוי שיניים עשוי להיות הפתרון האידיאלי לסגירת הרווח. במהלך טיפול אחד ועד שלושה ברוב המקרים, ניתן ליהנות מחיוך חדש עם שיניים צפופות. בארץ ניתן למצוא ציפוי קומפוזיט וציפוי חרסינה.  

מילוי שן חסרה 

ישנם מקרים בהם לא נולדנו עם הרווח בשיניים וכתוצאה מאובדן שן או הסרתה בשל זיהום או סדק, נוצר רווח משמעותי. מלבד ההיבט האסתטי, ישנה השפעה גם על הלסת שעלולה לסגת בשל היעדר שורש שן. במקרים כאלו, מילוי שן על ידי השתלה יהיה הטיפול המתאים ביותר להשלמת הרווח. 

ניתוח שיניים

לעיתים, הרצון לטיפול סגירת רווחים בשיניים ללא גשר איננה בהכרח תלויה בנו. כאשר מקור הבעיה נעוץ במבנה הלסתות שיוצר בין היתר גם את הרווחים בשיניים, רופא השיניים עשוי להציע טיפול אורתו-כירורגי כחלק מתהליך יישור שיניים. מצב זה נחשב ייחודי ושונה בעולם יישור השיניים.  

גשר שיניים אחורי

אמנם, מדובר בגשר. אך בניגוד לגשר או פלטה שאנו מכירים ולהם השפעה ניכרת על המראה שלנו, גשר אחורי יכול להיות פתרון מצוין למי שמתאים לו טיפול שכזה לסגירת רווחים בשיניים אך לא מעוניין במראה הספציפי הזה. 

למי מתאימה שיטת סגירת רווחים בשיניים ללא גשר?

למעשה, עבור כל אדם יימצא הפתרון המתאים ביותר למבנה הלסת שלו ולאורח חייו. כאשר ניגש לאורתודנט נקבל את כל המידע הדרוש על הטיפולים המתאימים לנו. המסלול הנבחר ייקח בחשבון את ההיסטוריה הרפואית שלנו, את חוויית המשתמש הפרטית שלנו, את הגיל שלנו, מבנה הלסת וכמובן – את המרחק שבין השיניים. 

יישור שיניים לילדים

במקרים רבים, הורים לילדים עם רווח בשיניים בוחרים באופציה של גשר לשיניים לילדים. התנאי לכך הוא ששיני החלב התחלפו והשיניים הקבועות התקבעו בלסת עם רווחים. אנו רגילים לראות ילדים וצעירים בגיל מסוים נושאים את הגשר המוכר של הסמכים על השיניים, אך מומלץ להיחשף לשיטות נוספות להנחת הגשר. לדוגמה, גשר אחורי בשיניים יכול להיות פתרון אסתטי במיוחד למי מהילדים שלא מעוניין בחיוך של קוביות מתכת עם גומיות צבעוניות. 

כיום אנו יודעים כי יישור שיניים איינו מחייב גשר בשיניים. ניתן למצוא טיפולים רבים נוספים לסגירת רווחים בשיניים ללא גשר, אשר יתנו מענה מיטבי לבעיה הייחודית שלך. אם דרוש לך מידע נוסף על גשר לשיניים או טיפולי שיניים אחרים הנוגעים לסגירת רווחים, אנו מזמינים אותך לבקר באתר Dental Online שם ניתן להיחשף למגוון טיפולי שיניים אורתודנטיים ואחרים, ללמוד על הכאבים שמציקים לכולנו ועל תחומי ההתמחות השונים של רופאי ורופאות השיניים שיסייעו לך להתמודד עם כל בעיה. 

 

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות