הוצאת שן בינה

שיני הבינה הן השיניים האחרונות שצומחת לנו בפה, הן נחשבות לשיניים טוחנות (עמוק בחניכיי הפה). אם אתם בגילאי 17 עד 26 – סימן שזה קורה גם לכם. ייתכן ואם אתם מרגישים כאבים עזים, ככל הנראה תצטרכו לעבור טיפול כירורגי (למרות שלעיתים ניתן להסתדר גם עם טיפול אחר). האם הוצאת שן בינה זהו תהליך שהוא כזה נוראי? בוא נצלול טיפה לפרטים. 

כפי שאמרנו בהמון מאמרים אחרים, טיפולי שיניים הם עניין מורכב, ולדעתנו, הוצאת שן בינה נחשב לאחד מאלו שיצא להם “שם רע”. אבל הרשו לנו להרגיע אתכם, אם הגעתם למצב של עקירה, זה אומר שככל הנראה אתם סובלים מכאבים עזים, לפעמים במשך יום שלם כשלא תוכלו לאכול שום דבר, ולפעמים כאבים שהם כמעט ולא מורגשים. הכי חשוב הוא – לא לזלזל בכאב שלכם. ולגשת לרופא שלכם, ואפילו להתעקש על צילום על מנת להבין את חומרת המצב. והאם שן הבינה באמת כלואה שם, ואם כן – עד כמה.

מהן הסיבות שצריך לבצע עקירה של שן בינה?

הכאבים העזים שאתם מרגישים משן הבינה שלכם יכולים לנבוע משלל סיבות שונות, כמובן, שלא כל צמיחה של שן בינה אומר שצריך לבצע עקירה, אבל אם מרגישים כאבים, זה ככל הנראה מעיד העובדה שקיימת בעיה מסוימת באותה השן הכלואה, והיא משפיעה על על השן שלידה או במקרים גרועים יותר על שאר חלל הפה:

  • התפתחות של ציסטה סביבה
  • שן שבקעה אך ורק באופן חלקי
  • התפתחות של דלקת חניכיים באותו האיזור
  • עששת

ברמת העיקרון, השן המון פעמים מנסה “לצאת החוצה” אבל מרגישה תקועה, ואתם הכאבים משפיעים לכם על השן שלידה, השן עצמה שצומחת והחניכיים. בעקבות כך, עלולים לקרות עוד שלל תופעות שהן פחות נעימות. אבל אל תרגישו רע עם עצמכם, זה עניין שהוא טבעי להמון אנשים. הכי חשוב הוא לטפל בכך בזמן, גם אפילו אין צורך בעקירה

האם חייבים לבצע הוצאת שן בינה בכל מחיר?

אם שן בינה צומחת ואנו מרגישים ממנה כאבים, אין סיבה ישר לקפוץ לרופא השיניים ולבקש עקירה. תבדקו את המצב היטב, ולכו אפילו לייעוץ אצל רופא נוסף, ותבינו האם ניתן לוותר על ההליך הזה. לעיתים גם לבצע סתימה בשן בינה תוכל לפתור אתכם מהמון כאבים. אמנם תצטרכו להיות במעקב על אותה השן, אבל לפעמים זה עדיף על פני הפתרון הקלאסי של הוצאת שן בינה.

איך מבצעים עקירת שן בינה?

ראשית כל, כפי שהזכרנו זאת קודם, מדובר בהליך כירורגית. ברוב המוחלט מהמקרים יהיה שימוש בהרדמה מקומית. כמובן שישנם מקרים בהם יבצעו את ההרדמה במסגרת אשפוז יום, אבל זהו הליך די נדיר ותלוי מטופל ובאופן הטיפול עצמו.

הנה כמה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת על התהליך הוצאת שן בינה:

  • ברוב המקרים מדובר בהליך שאורך כחצי שעה (וקצת יותר) 
  • בחלק מהמקרים השן תצא בשלמותה
  • בחלק אחר מהמקרים, יהיה צורך להוציא אותה ב”חלקים”

כמובן שלפני כן, רופא שיניים המוסמך לכירורג לסתות, יבדוק לכם את השטח ויוודא שזהו אכן הטיפול המומלץ לכם. בסוף הטיפול יהיה שימוש בתפרים, אבל אל חשש, רוב הפעמים מדובר ב”תפרים נמסים”, כך שלא תצטרכו להגיע שוב למרפאה על מנת להוריד אותם.

אולי יעניין אתכם גם:

מבלי לתעתע אתכם מדי, לאחר הטיפול, ההחלמה היא יחסית מאתגרת. ככל הנראה תהיה נפיחות בשן בינה (באיזור שהיא הייתה בו), כאבים וכמובן קושי בלפתוח את הפה ולאכול מזון. לפי מה שידוע לנו, תופעה זו לרוב עוברת בסביבות ה-10 עד 12 יום מיום הטיפול. לכן, כפי שאמרנו, זה לא כזה נוראי כפי שחשבתם.

עלות הוצאת שן בינה

מחיר עקירת שן בינה משתנה מבין לרופא לרופא, וכמובן גם באופן הטיפול, לרוב, אלו המחירים הממוצעים:

  • עקירה של שן בינה (רגילה, ללא סיבוכים) – בין 600 ל-800 ש”ח
  • עקירה כירורגית של שן בינה כלואה – בין 1,000 ל-1,200 ש”ח
  • עקירה מורכבת ומסובכת של שן בינה הקורבה לעצב – יכול להגיע למחיר של 1,400 ש”ח ואף יותר
מגזין דנטל אונליין מספק את המידע המקיף ביותר בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים
אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות