האם את חווה כאבי שיניים חזקים בהריון? זאת תופעה נפוצה שחשוב לטפל בה במהירות

כאבי שיניים הם בעיה שכיחה ביותר אצל רוב האוכלוסייה, אך הם יכולים להיות מטרידים במיוחד במהלך הריון. נשים בהריון חוות שינויים הורמונליים רבים שעלולים להשפיע על השיניים והחניכיים, וכאבי שיניים חזקים בהריון גורמים לאי נוחות וחרדה, וחשוב במיוחד לטפל בבעיה ברגע שהיא מופיעה ולא להתעלם מהכאבים.

במאמר הבא נדון בגורמים לכאבי השיניים בהריון, ואיך ניתן להקל על הכאב ולמנוע החמרה של המצב.

ממה נגרמים כאבי שיניים חזקים בהיריון?

ישנן מספר סיבות מדוע אישה בהריון עלולה לחוות כאב שיניים. אחת הסיבות השכיחות היא עששת, שעלולה להתרחש כאשר חיידקים בפה ניזונים ממזונות מתוקים ומייצרים חומצות השוחקות את אמייל השן. הריון יכול גם להוביל לעלייה ברמות ההורמונים מסוימים, כמו פרוגסטרון, מה שעלול לגרום לחניכיים להיות רגישות ודלקתיות יותר. זה יכול להוביל למצב הנקרא דלקת חניכיים בהריון, שעלולה לגרום לכאב שיניים בלעיסה, דימום ונפיחות של החניכיים.

ייתכן שהשינויים ההורמונליים או תנאי היגיינת פה לא תקינים גרמו לשן בינה נפוחה, שעלולה לגרום לכאב רב בעת אכילה, או לכאב שיניים בלילה שמפריע לשינה רציפה.
כאבי שיניים חזקים בהריון הם תופעה שמתרחשת ללא מעט נשים ברחבי העולם, וחשוב לטפל בכאבים ולא להזניח, על מנת שחלילה לא תתפתח דלקת חמורה, או במקרים מסוימים, איבוד שיניים עקב היחלשות השן או החניכיים.

איך ניתן להקל על כאבי השיניים?

את בטח שואלת את עצמך איך מעבירים כאב שיניים מציק שמטריד את מנוחתך, ולכן אם את חווה כאבי שיניים חזקים בהריון, ישנם כמה צעדים שתוכלי לנקוט כדי להקל על אי הנוחות. הצעד הראשון הוא לנסות לקבוע פגישה עם רופא השיניים בהקדם האפשרי. רופא השיניים שלך יבדוק את מצב השיניים והחניכיים וימליץ על אפשרויות טיפול בטוחות לך ולעובר שלך.

אך עד לפגישה עם רופא השיניים, יש תרופות ביתיות שתוכלי לנסות להרגעת כאב שיניים. אפשרות אחת היא לשטוף את הפה עם מי מלח חמימים, מה שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרגיע את הכאב. את יכולה גם לנסות למרוח דחיסה קרה על האזור הכואב, מה שיכול לעזור להקהות את הכאב.

משככי כאבים ללא מרשם, יכולים להיות בטוחים גם לנטילה במהלך ההריון. עם זאת, חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני נטילת תרופה כלשהי, שכן תרופות מסוימות עלולות להזיק לתינוקך.

מה חשוב לעשות כדי למנוע כאבי שיניים חזקים בהריון?

כדי למנוע כאבי שיניים חזקים בהריון, חשוב לשמור על היגיינת הפה כמה שניתן. זה כולל צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי מדי יום וביקור קבוע אצל רופא השיניים לניקוי ובדיקות תכופות. ניקוי אצל השיננית לפחות פעם בכמה חודשים, יעזור לשמור על השיניים בריאות ונקיות, כך שלא תתפתח דלקת או עששת. כמו כן, אכילת תזונה בריאה ומאוזנת והימנעות ממזונות ומשקאות מתוקים יכולים גם לסייע במניעת עששת.

זכרי שהשינויים ההורמונליים במהלך ההריון משפיעים במיוחד על בריאות השיניים וגורמים להן להיות רגישות במיוחד ולכן יש לנסות לטפל כמה שניתן כדי למנוע בעיות עתידיות.

לסיכום

כאבי שיניים חזקים בהריון יכול להיות חוויה קשה ולא נוחה. עם זאת, ישנם צעדים שאת יכולה לנקוט כדי להקל על הכאב שלך ולמנוע כאבי שיניים עתידיים. על ידי שמירה על היגיינת הפה ופנייה לטיפול שיניים מהיר, תוכלי להגן על השיניים והחניכיים ולהבטיח הריון בריא. המשיכי לקרוא במגזין דנטל אונליין כדי לקבל עוד מידע וטיפים לשמירה על היגיינת השיניים במהלך הריון, ודרכי טיפול אפשריות במרפאות השיניים הקרובות לביתך. 

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות