מחיר של טיפול שורש: מדריך מקיף לשנת 2023

ההוצאות הכלכליות שלנו עולות ועולות ככל שאנחנו מתבגרים, זה מתחיל משכר דירה, משכנתא וממשיך אל ילדים, הטיפול בהם ו… זוהי למעשה רשימה שלא נגמרת. אחד מהתחומים היותר יקרים, שאנחנו לא מעניקים לו מספיק תשומת לב, הוא רפואת השיניים שלנו. ואם נלך אחד מהטיפולים השכיחים ביותר – הוא טיפול השורש. במאמר זה, נעסוק בשלוש סוגיות שונות: מחיר של טיפול שורש, כמה זמן לוקח לבצע אותו ואילו כאבים יש לאחר טיפול שורש.

חשוב לנו להדגיש, אמנם טיפול שורש יכול להישמע כהליך דרמטי, אבל תזכרו, הוא חשוב, הוא ישמור על השיניים שלכם, והוא מאוד קריטי לטווח הארוך על מנת למנוע טיפולים יותר ארוכים. אז נכון, לא מדובר בחוויה כמו טיסה לחו”ל או לשבת במסעדת שף, אבל היא תעזור לכם רבות, גם ברמה הבריאותית וגם מבחינת הרוגע הנפשי לטווח האורך.

לפני הכל – דעו לשמור על השיניים שלכם

רגע לפני שנקפוץ לתשובות, יש לנו כמה טיפים חשובים להעניק לכם על מנת שתוכלו להימנע מטיפולי שורש, על מנת שתוכלו לחסוך פעם הבאה מגוגל את השאלה: “מהו מחיר של טיפול שורש”. ראשית, אנו ממליצים ללכת לביקורת לרופא שיניים לפחות פעם בחצי שנה. זה יקל עליכם ויוכל לגלות תסמינים מקדימים, כל סתימה קטנטנה, יכולה להיות טיפול שורש קשוח ומסורבל אם אנו לא מטפלים בה.

שנית, טפלו בשיניים שלכם, כפי שכבר אמרנו מקודם, כל טיפול בשיניים, מלבד הכאבים וחוסר הנעימות, במיוחד בטיפול שורש (נגיע לכך בקרוב), השתמשו בחוט דנטלי לפחות פעם או פעמיים ביום, צחצחו את השיניים, המלצה שלנו: השתמשו במברשת שיניים שנוחה לכם, לא יודעים מה מתאים לכם? התייעצו עם רופא השיניים שלכם, הוא יוכל לדעת מה הכי מתאים לשיניים ולחניכיים שלכם.

כל מה שחשוב לדעת: מחיר של טיפול שורש, כאבים ומשך הטיפול

כפי שאמרנו, טיפולי שיניים הם אינם עניין זול. על אחת כמה וכמה כשמגיעים לטיפול שורש. אז אם תהיתם כמה עולה טיפול שורש, חשוב לנו להדגיש שהם משתנים ממרפאת שיניים אחת לשנייה, וכמובן שגם בסגנון הטיפול (יש להתחשב שמדובר במחירים ממוצעים, ויכולים להשתנות בהתאם לתקופה):

  • טיפול שורש של תעלה אחת: 600-500 ש”ח
  • טיפול שורש של שתי תעלות: 620-570 ש”ח
  • טיפול שורש של שלוש תעלות: 660-590 ש”ח

במקרה ואתם צריכים לחדש טיפול שורש, המחירים מעט משתנים, אמנם זה נשמע טיפול שהוא “פשוט” יותר, אך למעשה מדובר בעבודה יותר מורכבת מטיפול שורש, לכן, המחירים עולים בהתאם:

  • חידוש של טיפול שורש של תעלה אחת: 700-650 ש”ח
  • טיפול שורש של שתי תעלות: 760-720 ש”ח
  • טיפול שורש של שלוש תעלות: 850 ש”ח

נחזור לנושא שהכי פחות נעים לדבר עליו, והוא הכאבים, כמובן שטיפול שורש הוא עניין די מורכב, מדובר לרוב בחפירת תעלה עד למוך השן (החלק הפנימי שלה) כשמתבצעות שם כמה פרוצדורות נוספות. ייתכן מאוד שתרגישו כאבים במידה חלשה עד בינונית כיומיים-שלושה לאחר הטיפול. נכון, כאבים לאחר טיפול שורש הם לא נעימים, אבל הכרחיים. 

אם תרגישו כאבים חזקים, זה הזמן לדבר עם המרפאה, אמנם מדובר בעניין שהוא אינו נדיר (בממוצע כ-15% מהמטופלים חשים בכך), אבל חובה לדבר עם הרופא ולבדוק את העניינים. 

ולשאלה האחרונה, שהיא אמנם יחסית נדירה, אבל עדיין יש כאלו שאוהבים לשאול אותה: “כמה זה אורך טיפול שיניים”. ובכן, כמובן שתלוי בסוג הטיפול, אך לרוב מדובר בטיפול שאורך כ-45 דקות. לעיתים זה יכול להגיע גם לשעה. אם תצטרכו לבצע יותר מטיפול אחד, רוב רופאי השיניים ימליצו לפצל את הטיפולים למספר מפגשים פשוטים, והאמת? שגם אנחנו. זוהי אינה בעיה דנטלית, אלא יותר מנטלית, לשבת על כיסא טיפולים זוהי חוויה שלא כל כך מומלצת, לאף אחד. 

לסיכום

אנחנו מודעים לכך, מחיר של טיפול שורש הוא אינו זול, הטיפול קצת מעצבן, לא נעים, כואב ואתם תצטרכו להקדיש לכך לפחות שעה אחת מחייכם על מנת לעשות אותו, אבל הוא הכרחי, לכן, תקדישו תשומת לב לכל טיפול וטיפול ותוודאו שהשיניים שלכם בריאות ואיתנות. 

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע בתחום טיפולי השיניים. רוצים להתייעץ עם רופא מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים >>

מאמרים מומלצים באותו נושא

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות