כאב שיניים בלילה – כל מה שרצית לדעת

אנו לא בטוחים מה נחשב גרוע יותר – להתעורר באמצע הלילה מחלום בלהות או מכאב שיניים חד. למעשה, שניהם בהחלט אינם מצבים אידיאליים אבל בכל מה שקשור לחלומות, לא תמיד יש לנו שליטה מלאה על מה שנתמודד איתו. כשזה מגיע אל כאב שיניים בלילה, לעומת זאת, יש לנו כמה תובנות שנשמח לחלוק עמך.  

למה מופיע כאב שיניים בלילה?

כאבי שיניים המופיעים בלילה כנראה מלווים אותנו גם לאורך היום. אולם, הם מתגברים ומתעצמים מדירים שינה מעינינו במהלך הלילה. מדוע זה קורה? ישנן מספר סיבות שעשויות להסביר זאת, אלו כמה מהן:

זרימת דם מוגברת 

תנוחת השינה שלנו היא שכיבה, מה שיוצר בגוף מצב של הזרמת דם גבוהה יותר לראשנו. מצב טבעי זה עשוי לייצר לחץ נוסף על אזורים רגישים כמו הפה שלנו ולגרום כאב שיניים חזק. זו הסיבה שבלילה אנו עלולים לחוש כאב פועם באזורים אלו שמגבירים את כאב השיניים. 

ארוחות ערב מאוחרות

אם צחצוח שיניים וחוט דנטלי אינם מהווים חלק בלתי נפרד משגרת הערב שלנו, ייתכן ושאריות מזון – עם דגש על סוכרים למיניהם – נותרו על השיניים והחניכיים שלנו.

אולי יעניין אתכם גם:

 

 הפלאק משגשג בסביבה שכזו ומבלי שנשים לב, כאבי השיניים שלנו בלילה מחמירים. בנוסף, אם אנו נועלים לסתות בלילה מבלי להיות מודעים לכך, הלחץ שמופעל על הלסתות בתוספת שאריות המזון  שמפעילות לחץ על החניכיים עשויות לגרום למצב בו כאבי שיניים מופיעים דווקא בלילה. כמו כן, כאב שיניים בלעיסה יכול להעיד על אותה הבעיה בדיוק ולכן, חשוב לאמץ שגרת היגיינה דנטלית מוקפדת ולהימנע מכך.

אין הסחות דעת

בלילה אנו מתנתקים משגרת היום שלנו ופונים למיטה שמחכה בסוף כל יום ולשקט הנהדר שאופף אותנו בחדר השינה. נשמע כמו התנאים האידיאליים לשינה ערבה, אך במצב בו אנו חווים כאב שיניים במהלך היום, סילוק הסחות הדעת והתמקדות לקראת שינה, מאפשרים למוח שלנו להתמקד במצב הנתון שהוא כאב השיניים שלנו. ללא הסחות הדעת, אין לנו מנוס אלא לחוות יותר כאב שיניים בלילה. 

חריקת שיניים ונעילת לסתות לא מודעת

במהלך הלילה, ייתכן ואנו חורקים שיניים מבלי לדעת. מצב של חריקת שיניים עם השנים גורם לשחיקה וכאשר אנו חווים כאב שיניים בלילה, הסיבה לכך היא הלחץ הנוסף שמופעל על הלסתות, שמעצים את הכאב. אין לנו כל כך שליטה על המצב הזה כל עוד איננו מתרגלים טכניקות הרפיה שונות או משתמשים בסד לילה שנועד למנוע זאת. 

איך מעבירים כאב שיניים בלילה?

לעיתים, כשאנו סובלים מכאב שיניים בשעות הלילה, חריקת שיניים היא הסיבה להחמרה בכאב וכדי להקל על כאבים בלילה, ניתן לבקש מרופא השיניים סד לילה המותאם ללסת שלנו. כך, ניתן להפחית את הלחץ הלא מודע שאנו מפעילים על החניכיים. 

קיימים מספר פתרונות טבעיים נוספים שיכולים להקל עלינו במהלך הלילה:

  • נטילת משככי כאבים
  • תכשירים לשימוש חיצוני המכילים שמן ציפורן או מאלחשים מסוג בנזוקאין
  • שימוש בקומפרסים קרים בלחי, באזור הכואב

יחד עם זאת, בכל סוג של כאב שיניים המופיע – בין אם ביום או במהלך הלילה, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים. כך, ניתן לאתר בקלות רבה יותר בעזרת המכשור העומד לרשותו את מקור הכאב ולקבל טיפול מתאים. אז אם הכאב נמשך יותר מיום-יומיים, מומלץ לפנות לרופא ולבחון את מקור הכאב אחת ולתמיד. 

עבור מידע נוסף על כאבי שיניים שמופיעים במהלך היום או הלילה, ניתן לבקר באתר שלנו Dental Online ולהיחשף למידע רב אודות טיפולי שיניים, הטכנולוגיה החדישה ביותר בתחום ואף ניתן להתייעץ עם רופא מומחה. 

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות