השתלת שיניים בכל הפה: מדריך מקצועי לשנת 2022

תחום ההשתלות בארץ ובעולם לא מפסיק להתפתח. הוא נוגע בשלוש התמחויות ספציפיות מתוך עולם טיפולי השיניים – שיקום הפה, כירורגיית הפה והלסת וניתוחי חניכיים. כאשר אנו מדברים על השתלת שיניים בכל הפה, אנו נכנסים לעולם שלם של אפשרויות שיקום שנועדו לקדם את איכות החיים שלך בכל גיל וכמענה לבעיה הקשורה למחסור או אובדן שיניים. מדובר בפתרון הוליסטי שנוגע באסתטיקה הפרטית, בביטחון העצמי ובבריאות הפה והלסת. במאמר זה נדבר על ההיבטים השונים של הטיפול ולמי הוא מתאים. 

כיצד מתבצעת השתלת שיניים בכל הפה?

ישנן מספר דרכים בהן ניתן לבצע השתלות שיניים. כאשר מדובר בהשתלת שיניים בכל הפה – הכוונה היא טיפול בלסת אחת בכל פעם. הטכנולוגיה כיום מאפשרת לבנות הדמיה ממוחשבת ותלת ממדית של הלסת ולתכנן את מיקום השתלים ואת אופי הטיפול ולהגיע לרמת דיוק גבוהה במיוחד. לאחר בחינה של תנאי הבסיס לניתוח, מוחדר שתל המוברג ומקובע אל הלסת. פעולה זו יכולה להיעשות על ידי חירור הלסת או שימוש במתלה. השתל נועד להחליף את שורש השן ועליו מונח כתר המדמה את המראה הטבעי של השן.  

כל מה שרצית לדעת על השתלת שיניים בכל הפה

אספנו עבורך מספר נקודות למחשבה בכל הנוגע לטיפולי השתלות שיניים.

למי זה מתאים?

ברוב המקרים מבצעים השתלות למטופלים מעל גיל 18. ישנם מספר תנאים הקשורים בעיקר לאורח החיים של המטופל, שעלולים לפגום בהצלחת הניתוח. אלו כמה מהגורמים:

  • עישון כבד
  • מחלות חניכיים פעילות
  • סוכרת לא מאוזנת
  • מחלת אוסטיאופורוזיס הפוגעת בצפיפות העצם

הימצאות של אחד או יותר מהנתונים הללו יכולים להוריד את הסיכויים לקליטת השתל בפה. רופא מומחה יידע כיצד להתייחס להיסטוריה הרפואית של כל מטופל ובמידת הצורך גם להפנות אותו למומחים או טיפולים נוספים. כמו כן, אם למרות הנתונים הללו המטופל יימצא מתאים להשתלת שיניים, סביר להניח כי הרופא יעביר המלצות לגבי התנהלות בריאה ומוקפדת יותר בתקופה שלפני הטיפול ואחריו. 

מהו טווח המחירים עבור השתלה?

קשה לקבוע במדויק את טווח המחירים עבור השתלות שיניים בגבעתיים מכיוון שהמחיר תלוי במשתנים רבים. החל משיטת הטיפול הנבחרת, מספר השתלים והכתרים, וותק רופא השיניים, הציוד בו נעשה שימוש ועוד.  בנוסף, ההיסטוריה הרפואית של כל מטופל ומטופל קובעת מסלול טיפול ייחודי ומותאם לו. יחד עם זאת, ניתן לומר כי עבור השתלת שן אחת טווח המחירים הממוצע יהיה 2000-5000 ₪ עבור שן קדמית או שן טוחנת. 

השתלות שיניים בכל הפה הנעשות בעזרת טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לעבוד על כל הלסת בבת אחת, יגיעו למחירים של 50-60,000 ₪. בשיטות אלו נוכל ליהנות מטיפול מהיר ויעיל תוך הדמיה ממוחשבת והתאמה מדויקת ללסת.

כמה זמן נמשכת השתלת שיניים בכל הפה

השאלה המרכזית היא מהו מספר השתלים. טיפול בשתל אחד יכול להימשך מספר דקות, בעוד סנכרון ותכנון של טיפול השתלות שיניים בכל הפה יכול להגיע גם לכמה שעות. 

השתלות שיניים ביום אחד – יש דבר כזה?

טיפול ביום אחד מתייחס להשתלת שיניים על לסת אחת בטיפול אחד והוא אכן קיים. יחד עם זאת העלויות עלולות לזנק אם נבחר בטיפול השתלה ביום אחד. היתרון המשמעותי ביותר להשתלה ביום אחד יהיה מזעור אי הנוחות הנגרמת בעקבות הטיפול, לצד ביצועים איכותיים ומדויקים במיוחד בזכות הטכנולוגיה המאפשרת זאת. 

האם קיימים כאבים לאחר השתלת שיניים?

טיפולי שיניים עשויים לגרום אי נוחות וכאב. כאשר השתלות שיניים בכל הפה עומדות על הפרק, הטיפול נעשה תחת הרדמה, אך ייתכן ונחווה כאב לאחר הטיפול. לרוב מדובר במספר שעות לאחר ההרדמה ועד מספר ימים לאחר הטיפול. אם קיים כאב חריג, נפיחות מתמשכת, חום גבוה וכדומה – יש לפנות בהקדם לרופא המטפל ולהגיע לביקורת. 

לסיכום

באתר Dental Online ניתן למצוא מידע רב הנוגע לסוגים שונים של טיפולי שיניים. אנו מזמינים אותך לבקר באתר וללמוד עוד על הטכניקות השונות להשתלת שיניים ולהיחשף למידע מקצועי אודות הטכנולוגיה שמשרתת את רופאי השיניים בכל טיפול. 

מעוניינים לקבוע אצל רופא שיניים מומחה שיתן לכם את חוות הדעת המתאימה? השאירו עכשיו פרטים באתר דנטל אונליין

מאמרים מומלצים באותו נושא:

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות