תמיד רציתם לדעת איך עושים הלבנת שיניים ולא העזתם לשאול? המדריך המלא כאן

הפופולריות של הלבנת שיניים הולכת וגוברת עם השנים, ויותר אנשים מעוניינים בחיוך בריא, לבן ויפה, בזמן הקצר ביותר. ישנן שיטות שונות להלבנות שיניים, ולכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. בדרך כלל, הלבנת שיניים מקצועית במרפאת שיניים מספקת תוצאות אופטימליות בפרק זמן קצר יחסית. שיטת הלבנה זו מבוצעת תחת פיקוחו של רופא שיניים, והיא לרוב בחירה יעילה, בטוחה ויעילה להבהרת החיוך שלכם. אבל יש לא מעט דברים לשקול, כולל עלות הלבנת שיניים, משך הטיפול והאם טיפול מקיף במרפאה יוביל לתוצאות הרצויות עבורכם.

במאמר זה נפרט יותר על התהליך ונסביר איך עושים הלבנת שיניים יעילה שתחזיר לכם את החיוך הנוצץ לפנים.

איך עושים הלבנת שיניים במרפאת שיניים? פירוט השלבים:

  • לפני התחלת הליך של הלבנות שיניים, רופא השיניים יערוך סקירה ותיעוד של הגוון הנוכחי של השיניים.
  • לאחר מכן, השיניים יעברו ליטוש עם חומר גרגירי המשמש להסרת רובד על פני שטח השיניים.
  • הפה יהיה מבודד עם גזה כדי לשמור על שיניים יבשות, וייתכן ויהיה שימוש במפשקים כדי להרחיק את הלחיים, השפתיים והלשון היטב מתמיסת ההלבנה.
  • הרופא שיניים יציב מחסום לאורך קו החניכיים כדי להגן עוד יותר מפני חשיפה לתמיסה.
  • לאחר מכן, השיניים יצופו בתמיסת הלבנה על המשטח הקדמי בלבד. התמיסה כוללת בדרך כלל מי חמצן כחומר ההלבנה.
  • מוצרי הלבנה רבים דורשים אור מיוחד, כמו LED או כדי להפעיל את החמצן. לאחר המריחה, התמיסה תישאר על השיניים ברב המקרים למשך 30 עד 60 דקות.
  • ברגע שהגוון האופטימלי הושג (או שהזמן המקסימלי עבר), השיניים יישטפו. ניתן להשתמש במריחת פלואוריד כדי להקל על כל רגישות בשיניים, שהיא תופעת לוואי שכיחה.
  • ביקורים נוספים במרפאה ייקבעו עד הגעה לגוון הרצוי בשיניים.

מה חשוב לדעת על הלבנות שיניים:

  • כמה זמן זה לוקח להגיע לגוון הרצוי?
    לאחר שהרופא שיניים הסביר לכם איך עושים הלבנת שיניים במקרה הספציפי שלכם, והתחלתם את הטיפול, בדרך כלל ניתן להשלים טיפולי הלבנה בפגישה אחת או שתיים, בהתאם לחומרת הכתמים. כל מפגש הוא בדרך כלל 60 עד 90 דקות לכל היותר. לקבלת תוצאות אידיאליות, רופא השיניים עשוי להמליץ על מגש בהתאמה אישית עבור טאצ’-אפים גם לאחר הלבנה במשרד.
  • לכמה זמן הלבנת שיניים מחזיקה?
    שום טיפול הלבנת שיניים לא נמשך לנצח. אבל על מנת שהלבן הפניני יאיר במשך חודשים ושנים קדימה, ההמלצה היא להמשיך בשגרת טיפול קפדנית בפה, להוריד מזונות מכתימים כמו קפה ויין אדום, ולהפסיק לעשן.

איך עושים הלבנת שיניים – דברים לבדוק לפני שמתחילים

מספר גורמים משפיעים על האם תוצאות ההלבנה עומדות בחיוך הנוצץ שאתם מדמיינים. בתור התחלה, חומרים מלבינים לא יכולים לחדור פלאק והצטברות של לכלוכים, ולכן בדיקת שיניים, טיפולי שיניים רלוונטיים, וניקיון מקצועי לפני הלבנה במרפאה הן חובה.

כמו כן כאשר רופא השיניים יסביר לכם איך עושים הלבנת שיניים למקרה שלכם, הוא יסקור כל אזור בשיניים ויקח בחשבון האם ישנם אזורים בהם חומר ההלבנה לא יוכל לחדור, לדוגמא:

  • אזורים שנחשפו יתר על המידה לפלואוריד.
  • עבודות שיניים בעבר כגון שן חרסינה או אזור ללא גישה נוחה.
  • טראומה שגרמה לשכבה הפנימית של השן להתכהות.

לסיכום

הלבנת שיניים היא הליך קוסמטי בטוח ויעיל, אשר מבטיח תוצאות נהדרות בפרק זמן קצר יחסית. המשיכו לגלוש באתר כדי למצוא מגוון מרפאות שיניים מקצועיות אשר יסבירו איך עושים הלבנת שיניים במרפאה, מה עלות הלבנת שיניים, ומהי הלבנת שיניים הכי מומלצת עבורכם.

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות