סוגי השתלות שיניים ואיך לבחור את הסוג הטוב ביותר עבורכם

שיניים חסרות בפה גורמות לאנשים להתמודד עם בעיות מרובות, כמו ביטחון עצמי נמוך, הימנעות מחיוך וקושי באינטראקציה עם אחרים. כמו כן, איבוד שיניים עלול לגרום לקושי בלעיסה, ובעיכול תקין של המזונות שאתה אוכל. כאבים לאחר השתלת שיניים יכולה להיות הסיבה מדוע אנשים חוששים מהליך זה, אך היתרונות בשיקום הפה ושחזור החיוך שלכם, עולים על החסרונות.

אם חסרה לכם שן אחת או יותר, רוב הסיכויים שרופא השיניים יציע טיפולי שיניים וספציפית, השתלות שיניים.
במאמר זה נציג מידע על סוגי השתלות שיניים כדי לעזור לכם לבחור את הפתרון המתאים ביותר.

הבנת סוגי השתלות שיניים

לפני בחירת השתל המתאים, עליכם להיות בעלי ידע בסוגי השתלות שיניים הקיימים ותפקידם. שתל דנטלי מחליף שיניים שבורות או אבודות, משמש כשן מלאכותית כדי להעניק השלמה מלאה של שיניים ותמיכה בחניכיים ובעצם הלסת. אם חסרות לכם שיניים חיוניות ללעיסה או דיבור ברור, כנראה שתצטרכו השתלות שיניים.

אולי יעניין אתכם גם:

ההתקדמות המודרנית מאפשרת החלפת שן בודדת או שיניים מרובות לצורך תהליך השיקום, והחדשות הטובות הן שהם יחזיקו מעמד כל החיים כאשר הם מטופלים כראוי.

סוגי השתלות שיניים המוצעות כיום:

ישנם בעיקר שני סוגים של שתלים דנטליים לבחירה כדי להחליף שיניים בודדות ומספר שיניים:

  • השתלת שיניים טיטניום
    שתלים דנטליים טיטניום הם הסוג הנפוץ ביותר המשומש בהשתלות שיניים. יש להם היסטוריה ארוכה של הצלחה, ונכון לעכשיו, הם מהווים את הפתרון המגוון ביותר גם לשיקום שיניים. תשתיות המתכת והרכיבים שלהם מאפשרים שחזור של מקרים מאתגרים רבים.
  • שתלי שיניים זירקוניה
    שתלים דנטליים זירקוניה הם טכנולוגיה צעירה ומודרנית. זירקוניה היא חומר קרמי, וכך גם יש כמה מהמאפיינים הפחות טובים של קרמיקה כמו נטייה להישבר. מאפיין זה מגביל את המצבים שבהם ניתן להשתמש בשתלים אלו. באופן כללי, ניתן לטפל בשיקום שן בודדת פשוטה באמצעות שתלי זירקוניה. שתלי זירקוניה יעילים גם בשמירת הצבע הלבן של השן.

כיצד לבחור את הליך השתלת השיניים הטוב ביותר עבורכם:

  1. עבור שן בודדת

החלפת שן בודדת דורשת עמוד אחד וכתר אחד. ראשית, מנתח הפה מתקין את העמוד לתוך עצם הלסת. התהליך כולו אינו כואב, אך עשוי לקחת עד ארבעה חודשים כדי להחזיק את הכתר. לאחר מכן, רופא השיניים שלכם יחבר את הכתר כדי לשחזר את מבנה השן.

  1. גשר נתמך בשתל למספר שיניים

עבור מספר שיניים אבודות, גשר נתמך בשתל הוא האפשרות הטובה ביותר. כאן יתחבר גשר כתרים בסדרה של השתלות שיניים.

אבל אם בפה שלכם יש פערים משמעותיים יותר בין שיניים יציבות, ייתכן שתצטרכו את האפשרות הבאה.

  1. שיניים תותבות עם שתל לכל השיניים

אם אתם צריכים השתלות שיניים בכל הפה, זו האפשרות הטובה ביותר שלכם.

ניתוחי פה מודרניים מאפשרים תותבות מותאמות אישית לצורה הייחודית של הלסת והחניכיים שלכם, וניתן לחבר את התותבות הללו ללסת עם סוגים רבים ושונים של אפשרויות השתלת שיניים. העיצוב המותאם יתאים לאסתטיקה המדויקת שלכם. אם אתם לובשים שיניים תותבות נשלפות, זהו פתרון קבוע.

השתלות שיניים באזור המרכז והסביבה:

אם שיניים חסרות משפיעות על איכות החיים שלכם, קבעו פגישת ייעוץ במרפאת שיניים במרכז, או חפשו באתר השתלות שיניים ברמת גן, כדי לקבל הערכת מצב המדויקת אל המקרה הייחודי שלכם. במהלך פגישת ייעוץ, מטופלים נפגשים עם מנתח הפה כדי לדון באפשרויות של סוגי השתלות שיניים. בנוסף, מטופלים יכולים לשאול שאלות על מטרות קוסמטיות ולצפות בתמונות לפני ואחרי של הליכים דומים.

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות