כאב שיניים מקרין – למה זה קורה וכיצד ניתן להתמודד עמו?

לעיתים כאבי שיניים עשויים להתבטא בהקרנה של כאב למקום אחר בפנים. כאב שיניים מקרין עלול לשבש את השגרה שלנו באופן משמעותי ולהפוך את הכאב לבלתי נסבל. ההקרנה יכולה להופיע באזורים שונים בראש ולהשפיע על התפקוד היומיומי שלנו. אז כיצד ניתן להתמודד עם תופעה זו ולרדת לשורש הכאב ולטפל בו? על כך ועוד ניתן לקרוא במאמר הבא.

מהו כאב שיניים מקרין?

הקרנה של כאב מתבצעת כאשר סיבי עצב של מקור הכאב חולפים בסמוך לסיבי עצב של איברים סמוכים. כאשר מדובר בכאבי שיניים שורשיים ועמוקים, ייתכן וסיבי העצב המאותתים על כאב נוגעים גם בסיבים הסמוכים של האוזן, הרקות והאונה הקדמית של המוח. כך, כאב שיניים יכול בקלות להפוך לכאב פועם באוזן או לכאב ראש שקשה להתעלם ממנו. 

לכן, אם אנו חווים כאב לא מוסבר באזורים אלו, החשודה המיידית תהיה שן פגועה הזקוקה לטיפולי שיניים. במקרים מסוימים בהם אנו חושדים בכאב שיניים מקרין ייתכן והקשר יהיה הפוך. כך, כאב ראש יכול להקרין על הלסת ולייצר מצג שווא של שן פגועה שיש לטפל בה ולא להפך. לכן, על כל כאב שאיננו מוסבר ואנו חווים הקרנה לאזור אחר, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה בתחום ולהגיע לשורש הבעיה ולטפל בה בהתאם.

האם כל כאב שיניים בהכרח מקרין כאב לאזור אחר?

התשובה היא שלא בהכרח. כאשר כאב מקרין מופיע כנראה מדובר בבעיה דנטלית חמורה המצריכה טיפול שורש. לעיתים, סדק בשן או טראומה אחרת לאזור רגיש בפה עשויה לייצר הקרנה. אולם, לעיתים בעיות דנטליות פשוטות יחסית אינן מייצרות הקרנה של כאב. 

האם כאב שיניים יכול להופיע גם בלילה?

במהלך הלילה איננו מוצפים לשם שינוי בשלל הסחות הדעת הרגילות. כשנוסיף לכך את העובדה כי יותר דם מוזרם לראש בשל תנוחת השכיבה, כנראה שנחווה החמרה במצב של כאב שיניים מקרין. כמו כן, אם אנו נוטים לנעילת לסתות לא מודעת במהלך הלילה או חורקים שיניים באופן לא מודע, גם במקרה זה מופעל לחץ עצום על הלסתות והחניכיים שעלולים להחמיר כאב שיניים בלילה ומכאן – גם את הכאב המקרין לאזור אחר בראש. 

איך להפסיק כאב שיניים מקרין?

כאב שיניים מקרין יכול ליצור מעגל קסמים של כאב שלא שוכך לרגע. נטילת משככי כאבים שיפחיתו את הכאב באופן נקודתי יכולה לסייע בפתרון חלקי של הבעיה. יחד עם זאת, אין תחליף לבחינה מעמיקה של מקור הכאב ומציאת הפתרון לו. תרגול טכניקות של הרפיה עצמית יכול לסייע גם כן בהרגעה של הכאב וכמו כן הנחת קומפרסים קרים על האזור המדובר. 

איזה טיפול הוא הטוב ביותר?

התייעצות עם רופא שיניים או גורם טיפולי אחר המתמחה באבחון כאב מקרין יכול לסייע לך למצוא את הדרך הנכונה ביותר לטיפול. במקרים רבים, כאב שיניים חזק מעיד על פגיעה וזיהום במוך השן והטיפול המוכר ביותר הוא טיפולי שורש. 

אולי יעניין אתכם גם:

כאשר מקור הכאב מאובחן ומטופל, על פניו גם הכאב המוקרן לאזור אחר ייפסק. אולם, קיימים מקרים בהם נוצר נזק משמעותי בשן וההקרנה עלולה להימשך גם לאחר הטיפול, או לחלופין בטיפול לקוי שלא פתר את הבעיה המקורית. לכן, חשוב להיות ערניים להליך הטיפולי, לבקש את המידע הנכון ולבחור את רופא השיניים המתמחה בתחום. 

כל המידע במקום אחד

Dental Online היא פלטפורמה המאגדת מידע רב אודות טיפולי שיניים, כאב שיניים מקרין וכאבים מסוגים שונים ומציעה לך מידע בגובה העיניים שיכול לסייע לך להבין מהו הצעד הבא. אנו מזמינים אותך לשוטט באתר ולמצוא מידע מקצועי רב ומעשיר בכל מובן. 

חושבים שקראתם מספיק והגיע הזמן להתייעץ עם רופא שיניים? השאירו עכשיו את הפרטים באתר דנטל אונליין ומיד נחזור אליכם

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות