כאב שיניים בלעיסה: כיצד ניתן להעביר את הכאב

ישנם מספר גורמים מסוימים שעשויים לגרום לנו כאב שיניים בלעיסה. לעיתים אנו נוטים להתעלם מכאבים שכאלה ולחכות שהם יעבור. אולם, הזנחה של כאב מינורי עלולה להעיד על בעיה שורשית וכזו שיש לגשת אליה בהקדם, טרם תזדקק לטיפול משמעותי יותר שישפיע על איכות חיינו ועל מראה השיניים הטבעי שלנו. 

מקורות שונים לכאבי שיניים בלעיסה

לכאבי השיניים שאנו חווים במהלך חיינו יש מקורות שונים המעידים על הצורך בטיפול ייעודי. ישנם כאבים המעידים על הצורך בטיפול שורש, או כאלה הנובעים מהאופן בו שתי הלסתות נפגשות. הכאב בשן יכול להיות ממקור פנימי כמו מוך השן, ברקמת החיבור בין השן לעצם, כאב שמקורו סמוך לשורש השן ואף הקרנה של כאב מאזור אחר בלסת. כדי לאבחן באופן מדויק ככל הניתן את מקור הכאב, חשוב לפנות לרופא שיניים עבור צילום רנטגן ובחינה חיצונית של חלל הפה. 

מהן הסיבות להופעת כאב שיניים בלעיסה?

כאשר מופיע כאב שיניים, המטרה העיקרית שלנו היא לבחון את הסיבות להופעתו, כדי שנוכל לקבל את הטיפול המתאים מרופא השיניים.

כאבים בשן אחרי סתימה

לאחר טיפולי שיניים הכוללים סתימה, ייתכן ויופיע כאב נקודתי במהלך הלעיסה. אם אותו כאב ממשיך להופיע גם ימים ושבועות לאחר הטיפול, ייתכן והכאב מעיד על כשל כלשהו בטיפול, או שהזדקקנו לטיפול אחר כמו טיפול שורש. פניה לרופא השיניים שטיפל בנו יכולה לקדם אותנו אל עבר הפתרון של הכאב. 

אתם יכולים להיכנס למאמר כאבים בשן אחרי סתימה ולקבל פרטים נוספים 

שאריות מזון

במקרה הטוב והקל של מקור כאב השיניים המציק לנו, יהיה מדובר בשאריות מזון שנדחסו ויוצרות לחץ על החניכיים במהלך הלעיסה ומכאן נובעת תחושת הכאב. 

אבצס דנטלי

מצב זה מתאר מוגלה בחניכיים שהתפתח ברוב המקרים עקב הצטברות של חיידקים בחלל הפה. כאן, מדובר בזיהום במוך השן שעשוי בתורו לגרם למורסה. כאשר מופעל לחץ על הלסת, כמו בפעולת הלעיסה, נחוש כאב פועם ומתעצם. 

שן סדוקה

כאשר מופעל לחץ של לעיסה על שן סדוקה, נחוש בכאב חד. סדק עשוי להופיע לאחר תאונה, מכה או חבלה בשן. הזנחה של סדק בשן יכול לגרור את הצורך בטיפולים כירורגיים בהמשך ואף לגרום לאובדן השן. לכן, אם השתתפת בספורט כלשהו וקיבלת מכה בשיניים, עברת תאונה כלשהי או פשוט נגסת במשהו קשה במיוחד – חשוב לפנות לבדיקה של רופא שיניים כדי לשלול מצב כזה. 

סינוסים

שורשי השיניים בלסת העליונה ממוקמים בסמוך לסינוסים באף. במהלך הלעיסה, ייתכן ומקור הכאב הוא סינוס דלקתי, ללא הופעת תסמינים דנטליים, פרט לכאב בשיניים האחוריות – טוחנות או בשתיים שלפני הטוחנות. במקרה של כאב שיניים בלעיסה שמקורו בסינוסים, השיניים בלסת התחתונה אינן מושפעות מכך.

נסיגת חניכיים

אמנם, לא מדובר במצב דנטלי שבהכרח מתבטא בכאב שיניים בלעיסה, אך אין ספק כי נסיגת החניכיים הופכת את השיניים שלנו לרגישות יותר כאשר מופעל עליהן לחץ, מאחר ושורש השן חשוף. 

כיצד מטפלים בכאב שיניים שמופיע בלעיסה?

כדי לאבחן את מקור הכאב שהבחנו בו, יש לגשת לרופא שיניים בהקדם. מומלץ לא להזניח כאב שכזה, ם אם הוא מופיע לפרקים ונעלם. רופא שיניים ימליץ על הטיפול המתאים בהתאמה לבעיה. הפתרון במקרים מסוימים יכול להיות ניקוי השיניים או הפניה לטיפולים משמעותיים יותר אצל רופאי שיניים מומחים במקרה של סדק שבסופו של דבר כנראה יוביל לטיפול השתלה. 

אלו היו כמה גורמים אפשריים שעלולים להופיע כרעם ביום בהיר. למידע נוסף על סוגי כאבים, טיפולי שיניים ואיך מעבירים כאב שיניים, אנו מזמינים אותך לאתר Dental Online לקריאה שמעשירה את הידע. 

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות