כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים?

עוד מאז שהשיניים שלנו מתחילות לצמוח לנו בפה, חשוב לנו שהן יהיו בריאות, יצמחו בצורה נכונה ושיהיו חזקות. השיניים שלנו הן לא רק עניין של בריאות, אלא גם עניין האסתטיקה, אנחנו רואים יותר ויותר סלבים, שחקני כדורגל בינלאומיים, שחקני קולנוע, מגישי טלוויזיה וכו’ ששומרים על השיניים שלהם ישירות, בוהקות ובעיקר – מאוד לבנות. אז לפני שתקפצו לרופא השיניים שלכם, חשוב שתדעו כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים. 

 

בשנים האחרונות התפתחה לה מגמה שנוצרו כל מיני תכשירים ושיטות ביתיות להלבנת שיניים, החל ממדבקות ששמים על השיניים שניתן לקנות דרך עלי אקספרס או כל מיני תרופות סבתא כמו מריחת קליפת לימון עליהן. אבל אם לומר את האמת, אלו לא שיטות שיכולות לעזור יותר מדי. זה לא שאנחנו מתנגדים נחרצים לסוג טיפולי שיניים שכאלה, אבל תרופות סבתות יכולות לעבוד רק במקרים של כאבי שיניים מאוד ספציפיים (וגם אז, מדובר רק בהקלה זמנית, ולא כפתרון תמידי).

אז כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים איכותית שנעשתה במרפאת שיניים?

רוב מומחים השיניים, הן בארץ והן בעולם, יעידו שהלבנת שיניים מחזיקה כשנה-שנתיים! רוב טיפולי השיניים הקשורים לתחום זה כיום נעשים דרך הלבנת שיניים בלייזר או באור. כמובן שלכל רופא שיניים ישנן את השיטות והטכניקות איתן הוא עובד. אבל בגדול מדובר על תהליך בו ישנה קרן לייזר ישירות על השיניים, שמחממת ובעזרת כך מבהירה אותן. על החניכיים שלכם תהיה שכבה מגנה כיוון שמדובר בחומר פעיל גבוה יחסית שיוקרן על השיניים שלכם. וחשוב שהוא לא יתקרב לחניכיים שלכם.

דברים קריטיים שחשוב לכם לדעת לפני שתבצעו הלבנת שיניים:

  • אם יש לכם חורים או סדקים בשיניים – ייתכן שתרגישו מעט כאב או חוסר נוחות בעקבות הטיפול
  • ככל שתתבגרו, ייתכן שתצטרכו טיפולים של הלבנות שיניים בצורה תכופה יותר, כיוון שככל שאנו מזדקנים, השיניים שלנו מצהיבות במהירות רבה יותר
  • יש לכם סתמים או כתרים? דעו שיוכלו להיווצר “פערי צבע או גוונים” בין השיניים שעברו הלבנה לביניהם, לכן חשוב לספר לרופא שיעשה לכם את ההלבנה עוד לפני כן. 
  • הלבנת שיניים מהירה או איטית? אין באמת תשובה לכך, רוב הטיפולים הללו יחסית מהירים, כמובן שאם ישנו רופא שיניים מוסמך הממונה על התהליך, הטיפול יהיה קצר יותר.
  • הלבנת שיניים בהיריון או הלבנת שיניים לילדים הן אסורות בהחלט! ליתר דיוק, ההמלצה הגורפת היא שאסור לבצע הלבנת שיניים עד גיל 17. נשים בהריון? עדיפות שתעשו את הטיפול לפני ההריון או אחריו. אסור בתכלית האיסור לבצע הליך שכזה בזמן ההריון, זה עלול לפגוע בעובר.
כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים

אולי יעניין אתכם גם:

למה בכלל חשוב לנו לבצע הלבנת שיניים?

כפי שכבר כתבנו קודם, אנחנו רואים המון אנשים מוכרים שמבצעים טיפול של הלבנת שיניים. אבל למה בעצם? ייתכן שיש לכך כמה הסברים, בעיקר ברמה האישית. ככל שהשיניים שלנו יפות יותר, כך יהיה לנו יותר נוח לחייך ולהראות אותן.

איך החיוך שלנו תורם? ראשית, הוא משחרר מאיתנו לחץ. יום קשוח בעבודה? תחייכו! ייתכן שהלחץ קצת יפוג. שנית, חיוך זה “מדבק”, חייכתם? גם הסביבה תחייך אליכם, גם אם באותו רגע המנהל שלכם כועס שממש איחרתם לעבודה.

סיבה נוספת היא, שהחיוך משפיע רבות על מערכת החיסונית שלנו ומאוד מחזק אותה, וסיבה אחרונה נוספת היא: חיוך טוב משפיע לנו על לחץ הדם לטובה. אבל אם לרגע ננטוש את הפאן האישי, תדעו שלחיוך שלנו יש השפעה על התקשורת שלנו. 

אגב, אין לכם ממה להתבייש, המון אנשים אינם יותר כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים, אתם ממש לא הראשונים לשאול זאת, זוהי אחת הסיבות העיקריות שהקמנו את העמוד הזה.

כמה עלולה לעלות הלבנת שיניים? ועוד פרטים חשובים

הלבנת שיניים כוללת מגיעה למחירים של 2,000 עד 3,000 ש”ח. סכום לא זול, אבל הוא בהחלט שווה את התוצאה הסופית. כמובן שזה תלוי ברופא השיניים שלכם. אנחנו מקווים שהצלחנו לענות על השאלה שלכם בנוגע ל: “כמה זמן מחזיקה הלבנת שיניים”.

רוצים להתייעץ עם רופא שיניים מומחה? לחצו כאן להשארת פרטים

קליק לשיתוף 🙂

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות