הלבנת שיניים בהריון - האם זה מותר או אסור?

בעוד כמה חודשים זה קורה! התינוק שלך מתכוון לצאת אל אוויר העולם. בתקופה הזאת, הגוף עובר המון שינויים הורמונליים, ונודה באמת, זה לא קל בכלל. אבל בין הבצקות ברגליים, כאבי הראש, ההקאות בחודשים הראשונים וההתרגשות באוויר, חשוב מאוד לדעת מה קורה לשיניים, לחלל הפה והחניכיים שלכן. אילו סוגי של טיפולי שיניים מותר לעשות? והאם מותר או כדאי לבצע הלבנת שיניים בהריון? כל התשובות מחכות לכן כאן.

תמונת מצב: מה נשתנה במצב השיניים של אישה בזמן ההריון?

כפי שכבר כתבנו קודם, ההריון גורם להמון שינויים הורמונליים בגוף של האישה, בין היתר בנפח הדם, מה שבגדול יכול להוציא מאיזון את החיידקים הבריאים אשר חיים בחלל הפה. חשוב לדעת, בפה שלנו תמיד קיימות בקטריות, שברמת העיקרון פועלות להן “בניחותא” תחת מערכת החיסונית שלנו. אגב, גם ההקאות בחודשים הראשונים להריון שמזיקות לחומר המצפה את השיניים (אמייל).

חשוב לדעת – פרוגסטרון הוא אחד מההורמונים אשר מופרשים בזמן ההריון, והוא אחד מאלו שיכולים לגרום לבקטריות בפה, מה זה אומר בקטריות בפה? זה בגדול יכול להיות רמז מטרים להתפתחות דלקת חניכיים ובעיות אחרות בשיניים שלנו.

הלבנת שיניים בזמן הריון – מותר או אסור?

מתחשק לך לבצע את השינוי האסתטי הזה לשיניים בזמן ההריון? הלבנת שן או שיניים זהו תהליך שאסור לאף אישה בהריון. עם כל השינויים שקורים לגוף, את רוצה לומר לעצמך: “לפחות שהחיוך שלי יישאר יפה”. אז קודם כל, אם כבר דאגה לשיניים, חשוב מאוד שזה יהיה בפן הבריאותי ותוודאי שאת הולכת לשיננית בכל כמה חודשים. ודואגת שאין לך חורים בשיניים, מטפלת כמו שצריך בשיניים וכל מה שחשוב בשביל לשמור על השיניים שלך בריאות.

אז מה אנחנו מסיקים? הלבנת שיניים בהריון? אסור בהחלט. אחרי ההריון זה כבר סיפור אחר, תוכלי אז לדאוג לטיפולים שהם יותר קשורים לאסתטיקה, בין היתר הלבנת שיניים בלייזר או ביתית.

מדוע אסור לבצע הלבנת שיניים בהריון

כשרופא שיניים מבצע הלבנת שיניים הוא משתמש בהידרוג’ן פרוקסיק, ובעברית – מי חמצן. בפעולה זאת משחורר רדיקליים חופשיים (אפשר גם לקרוא להם רק רדיקל), שיכולים להשפיע בדרך מסוימת על העובר. לכן, טיפול זה אסור בהחלט בזמן תקופת ההריון. 

מעבר לכך, כפי שציינו קודם, מדובר על טיפולים אסתטיים, ואם אין חובה או מצב כאותי בזמן ההריון, יש להימנע מטיפול זה, לחכות להולדת התינוק, ורק אז לבצע אותם.

למעשה, הלבנת שיניים לילדים גם אסורה, ומותרת אך ורק אחרי גיל 18.

אז איך בכל זאת ניתן לשמור על השיניים בזמן ההריון?

באופן כללי, חשוב לשמור על תזונה בריאה ולאכול כמה שפחות סוכר, מעבר לעובדה שזהו טיפ חשוב לשמירת על השיניים והבריאות גם בלי קשר להריון, כל המתוקים גורמים לחורים בשיניים. ובאופן כללי, כל המשקאות המתוקים, תה וקפה, “צובעות” לנו את השיניים מחדש בצהוב. לכן, הימנעו מלשתות משקאות שכאלה, גם לבריאות השיניים שלכן וגם על מנת לשמור על הצבע שלהן. כך לא תרצו לבצע הלבנת שיניים אצל רופא (או כזאת ביתית).

בשלושת החודשים של ההריון זה ידוע שהקאות הופכות לעניין שבשגרה, לכן, חשוב לשטוף את הפה לאחר שאתן מקיאות (עם מים בלבד, לא צריך לצחצח שיניים) ולאחר מכן ללעוס מסטיק (עדיפות לאחד כזה שהוא בלי סוכר.

וטיפ אחרון, אל תפחדו להשתמש בחוט דנטלי, ואם אתן פחות יודעות איך, תשאלו את השיננית שלכן, היא תדריך אתכן כיצד לעשות זאת. כמובן, יש גם צורך לצחצח שיניים. ככל שיותר תשמרו על השיניים שלכם, כך פחות תבקרו את הרופא ופחות תרצו לבצע הלבנת שיניים.

סיכום

הלבנת שיניים בהריון אסורה בהחלט, יש מגוון דרכים שציינו במאמר זה כיצד לשמור על השיניים שלכן גם בזמן ההריון.

רוצים להתייעץ עם רופא שיניים מומחה? היכנסו עכשיו לדף צור קשר ומלאו את הפרטים

מאמרים מומלצים באותו נושא

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות