הרגעת כאב שיניים: באילו מקרים אנו צריכים ללכת ביקור אצל רופא השיניים?

האם לאחרונה אתם סובלים מכאבי שיניים? אם כן, אתם לא לבד. כאבי שיניים יכולים להיות כואבים ביותר ולהפריע לחיי היומיום שלכם. הכאב עלול להופיע ברגע אחד ללא סימנים מקדימים או להיות כאב מתמשך ועמום, ובדרך כלל יש לפנות אל רופא השיניים שלכם להרגעת כאב שיניים מציק שלא חולף מעצמו ומסכן את בריאות הפה שלכם. 

במאמר זה נסקור את הגורמים והסימנים הנפוצים לכאבי שיניים ומתי כדאי לפנות לטיפול רפואי.

הגורמים לכאבים המצריכים הרגעת כאב שיניים

כאב שיניים מתרחש כשיש גירוי עצבי בשורש השן, והמקרים הנפוצים ביותר לכך הם בעקבות זיהום, חורים בשיניים, התפתחות עששת, או טראומה הנגרמת מפציעה או אובדן השן. כמו כן, טיפולי שיניים שנעשו באזורים רגישים בפה עלולים לגרום לכאב שיניים ולצורך להרגעת כאב שיניים על ידי תרופות או ביקור אצל הרופא.

תסמינים נפוצים לכאב שיניים

כאבי שיניים וכאבי לסת הן תלונות נפוצות. לעיתים בעת אכילה של מאכלים חמים או קרים, הכאב יתעצם. ככל שאזור הדלקת גדל, הכאב מתגבר. כאב שיניים מקרין הוא תסמין נפוץ בו הכאב מקרין אל הלחי, האוזן או הלסת.
סימנים אחרים שעשויים להוביל אותך לפנות לטיפול רפואי כוללים את הדברים הבאים:

  • כאב שיניים בלעיסה, או רגישות בשיניים לחום או קור. תרגישו כמה שניות של כאב כאשר משהו חם או קר פוגע בהם. 
  • כאבי ראש וחום
  • דימום או הפרשות מסביב לשן או לחניכיים
  • נפיחות סביב השן או נפיחות של הלסת
  • כאב שיניים בלילה שמונע ממכם שינה רצופה
  • פציעה או טראומה באזור הפה
  • ריח וטעם רע בפה
  • עששת או אזור של אדמומיות סביב קו החניכיים של השן עלולים להצביע על מקור הכאב. אם תקישו על שן נגועה, זה עלול להחמיר את הכאב וסימן זה עשוי להצביע על השן הבעייתית גם אם השן נראית תקינה.

מתי לפנות לטיפול רפואי להרגעת כאב שיניים?

אם אתם שואלים את עצמכם איך מעבירים כאב שיניים, ברוב המקרים התשובה הבטוחה ביותר היא ללכת לביקור אצל רופא השיניים. אל תדחו זאת אם השיניים שלכם כואבות, מכיוון וכאבי שיניים לא מטופלים מחמירים עם הזמן. עליכם ליצור קשר עם רופא השיניים במקרים הבאים:

  • במידה והרגעת כאב שיניים לא מצליחה על ידי תרופות ללא מרשם.
  • יש לכם כאבים עזים לאחר טיפולי שיניים או עקירת שן; כאב עז לאחר עקירה עלול להתרחש ביום השני או השלישי לאחר עקירת השיניים, זאת במידה והאזור בו השן נעקרה אינו מחלים כראוי.
  • כאב הקשור לנפיחות של החניכיים או הפנים, או הפרשות סביב השן. חום הוא סימן חשוב לזיהום במחלות שיניים, מכיוון ועששת פשוטה אינה גורמת לחום. חום עשוי להעיד על זיהום המקיף את השן, החניכיים או עצם הלסת, או להצביע על נוכחות של מורסה. מורסות שיניים עשויות לדרוש אנטיביוטיקה ופתיחה כירורגית של המורסה. כאשר מומלץ לבצע הליך זה בתוך השן, מבוצע טיפול שורש.
  • שיניים שבורות או סדוקות עקב פציעה; יש ליצור קשר עם רופא השיניים בהקדם האפשרי. שיניים שבורות ואובדן שיניים נחשבים למקרי חירום דנטליים.

לסיכום:

במידה ואתם מרגישים כאב שיניים שמפריע לכם בחיי היומיום, מקשה על האכילה או השינה, או במקרים חמורים יותר, יוצר נפיחות ורגישות לחום וקור, אתם זקוקים לחוות דעת מקצועית. הרגעת כאב שיניים, אם בדרכים ביתיות או על ידי טיפול אצל רופא שיניים חשובים ביותר לבריאות הפה שלכם, אז אל תתעלמו מהכאב וקבעו תור אצל רופא השיניים כבר היום.

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות