איך לבחור הלבנת שיניים הכי מומלצת לחיוך שלך

הלבנת שיניים היא הליך דנטלי פופולרי המתבצע כיום בכל מרפאה היכול להעניק לך חיוך מושך, בריא ובטוח יותר. בהרבה מקרים זה גם יכול לשפר את בריאות הפה הכללית. בעוד שהלבנה אינה נחשבת לאחד מטיפולי שיניים הכרחיים, יש לה מספר יתרונות, כמו שיפור המראה הכללי שלך והעלאת הביטחון העצמי.
ישנן שיטות מגוונות ושונות להלבנת שיניים, במאמר זה אנו נסקור את היתרונות של הלבנות שיניים, את הסוגים השונים וננסה לתת את כל המידע שצריך כדי להחליט איזה סוג הלבנת שיניים הכי מומלצת עבורך.

סוגי כתמי שיניים ואיך לבחור הלבנת שיניים הכי מומלצת עבורך

כדי להלבין את השיניים בצורה יעילה, תצטרך לבחור בשיטת הלבנה הנותנת מענה לסוג ההכתמה שיש לך. אם אינך בטוח מהי, אולי כדי לשקול להתייעץ עם מרפאת שיניים כדי שיוכלו לייעץ לך על סוג הכתמים ואיזו הלבנת שיניים הכי מומלצת למקרה שלך.

כתמים פנימיים – כתמים שנמצאים בתוך אמייל השן נקראים כתמים פנימיים והם מופיעים לפעמים עוד לפני שהשיניים בוקעות מהחניכיים בילדות. כתמים אלו יכולים לנבוע משימוש באנטיביוטיקה, או רמות גבוהות של חשיפה לפלואור.

כתמים חיצוניים – כתמים חיצוניים נמצאים בחלק החיצוני של השן. אלה קורים עקב חשיפה סביבתית לדברים שמותירים שינוי צבע באמייל השן כמו קפה, צבעי מאכל מלאכותיים ועישון.

אילו הלבנות שיניים קיימות ומהי הלבנת שיניים הכי מומלצת לצרכים שלך?

ישנם מוצרים רבים ושונים להלבנת שיניים בשוק, ויכול להיות קשה לקבוע איזה מהם הוא הטוב ביותר. בסופו של דבר, ההחלטה איזה הלבנת שיניים הכי מומלצת עבורך יהיה תלוי בצרכים וההעדפות האישיות שלך. במיוחד אם מדובר בהלבנת שיניים לילדים, כדאי להגיע לפגישה עם רופא השיניים כדי להתייעץ ולקבל את כל היתרונות והחסרונות של כל שיטת הלבנה.

  • הלבנות שיניים ביתיות

    ערכות הלבנות שיניים ביתיות נמכרות כיום בחנויות רבות ובדרך כלל יכילו מדבקות המכילות חומר מלבין בריכוז נמוך, אשר נדבקות על השיניים, במשך כמה פעמים ביום לאורך תקופה של שבוע-שבועיים. ערכת הלבנה ביתית יכולה להגיע גם בצורת ל׳ק שנמרח על השיניים, כדי להפעיל את החומר המלבין.

    טיפולים אלו אומנם יעלו פחות מטיפול מקצועי אצל רופא שיניים, אך אינם ילבינו את השיניים בצורה משמעותית, אלא יבהירו אותן בדרגה אחת או שתיים. יש לקחת בחשבון שרגישות בשיניים אחרי הלבנה ובחיניכיים יכולות להתרחש בעקבות שימוש במוצרים אלו.

  • הלבנת שיניים בלייזר
    הלבנת שיניים בלייזר היא הליך אינטנסיבי המשתמש באור לייזר כדי להפעיל תמיסת הלבנה. אור הלייזר עוזר לפרק את המולקולות של תמיסת ההלבנה כדי לחדור עמוק יותר לתוך האמייל של השיניים ולהלבין אותן במהירות וביעילות רבה יותר. הלבנה זו נחשבת אחת משיטות הלבנת שיניים הכי מומלצת לתוצאות מהירות להסרת כתמים על השיניים.
  • הלבנת שיניים בתאורת LED
    הלבנת שיניים LED נחשבת גם להלבנת שיניים מהירה והיא הליך פחות אינטנסיבי הנערך במרפאת השיניים המשתמש באור LED כחול כדי להפעיל ג’ל הלבנה אשר נמרח על השיניים המוכתמות. הליך זה הוא פחות אינטנסיבי מהלבנת לייזר ובדרך כלל הוא זול יותר.

לסיכום

כמעט כל הליכי הלבנות שיניים יעניקו חיוך בריא ולבן יותר, שישפיע על הרגשתך הכללית והביטחון העצמי. בדוק באתר שלנו מרפאות שיניים המתמחות בהלבנת שיניים וצור קשר עם רופא השיניים כדי לבחון את האופציות העומדות לרשותך. הרופא ידע לייעץ על הלבנת שיניים הכי מומלצת עבור המקרה שלך. כמו שאומרים, החיוך שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו, אז כדאי לנו לשמור עליו בריא ויפה.

אודות הכותב

דנטל אונליין – מידע מקצועי ואיכותי עבור בריאותכם.

מגזין דנטל אונליין מספק את כל המידע החשוב ביותר בנושאים השונים: השתלות שיניים, טיפולי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. כל המידע שמסופק באתר זה מבוסס על ידי מחקר מעמיק שביצענו. חשוב להדגיש שהקמת פלטפורמת ‘דנטל אונליין’ מטרתה להנגיש את המידע בתחום טיפולי השיניים בצורה המקצועית והאיכותית ביותר עבור הקוראים והגולשים מכיוון שמדובר בתחום רגיש ויקר כלכלית.

חשוב לדעת – התכנים של אתר דנטל אונליין אינם מהווים תחליף לייעוץ של רופא שיניים שיספק את המידע הרלוונטי ביותר עבורכם. 

נגישות